Ik ben nu voor het eerst met een model op Lipo's aan het bouwen. Ik heb me redelijk ingelezen en heb verschillende keren zien staan dat je bij Lipo's goed rekening moet houden met de minimale en maximale spanning per cel. Maar hoe weet je nou (tijdens het vliegen) dat je de grenzen hebt bereikt. Ik heb een regelaar met BEC, dus die zou dit voor me kunnen regelen. Ik heb echter ook bij iemand gelezen dat het veiliger is om met een maximale 'veilige' vliegduur rekening te houden, zodat je niet volledig op je BEC hoeft te vertrouwen. Heeft iemand hiervoor wat tips?
Dan nog een tweede vraag. Ik heb een lader met balancer die ook als decharger kan worden gebruikt. Hoevaak moet je Lipo's ontladen? En is het belangrijk om ze na elke vlucht te ontladen, of kun je gewoon weer laden en verder vliegen?
Alvast bedankt voor jullie reactie.
P.S. ik heb een bouwverslag van de Funjet bij de bouwverslagen staan.
Dan nog een tweede vraag. Ik heb een lader met balancer die ook als decharger kan worden gebruikt. Hoevaak moet je Lipo's ontladen? En is het belangrijk om ze na elke vlucht te ontladen, of kun je gewoon weer laden en verder vliegen?
Alvast bedankt voor jullie reactie.
P.S. ik heb een bouwverslag van de Funjet bij de bouwverslagen staan.