Hoe bepaal je de keuze van een micro-heli !

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door dancooper, 12 aug 2007.

  1. Gobbel

    Gobbel Guest

    dubbel post
     
  2. Heli-Freak

    Heli-Freak Guest

    Mijn nieuwe Heli

    Ik ben heel erg blij met deze "guide to picking a heli", maar ik kan nogsteeds niet kiezen. Ik heb nu enige ervaring met coaxiale heli's, o.a. de Ikarus Lama SA-315B, maar omdat die een beetje "beyond repair" is, wil ik een nieuwe. Ik ben al enige tijd aan het zoeken en ben met een aantal opties gekomen:

    De metalen versie van de Lama die ik al had (maar dan van Walkera)
    Walkera HM 53-1 Helicopter (2.4G Metal Edition) [ HM 53-1 2.4G Metal ] - Helipal.com, RC Helicopter, Mini helicopter, Micro helicopter, HM 53-1 2.4G Metal Walkera HM 53-1 Helicopter (2.4G Metal Edition), Walkera helicopter, walkera parts, walkera acc

    De grootste coaxiale heli ooit (voor zover ik weet)
    Walkera HM Lama 400D Helicopter (Yellow 2.4G Metal Edition) [ HMLama400DG ] - Helipal.com, RC Helicopter, Mini helicopter, Micro helicopter, HMLama400DG Walkera HM Lama 400D Helicopter (Yellow 2.4G Metal Edition), Walkera helicopter, walkera parts, w

    En een FP heli die net zo "crashgoedkoop" is als de rest
    Walkera HM CB180D Helicopter (2.4G Metal Edition) [ HMCB180D ] - Helipal.com, RC Helicopter, Mini helicopter, Micro helicopter, HMCB180D Walkera HM CB180D Helicopter (2.4G Metal Edition), Walkera helicopter, walkera parts, walkera accessories, walker

    Mijn verzoek is dus: Help mij alsjeblieft kiezen.

    Alvast bedankt,

    Nick
     
  3. Quasti

    Quasti

    Lid geworden:
    15 apr 2010
    Berichten:
    534
    Met permissie, dat is wel een beetje onzin hoor. Ook bij andere merken zit er wel eens een serie slechte ESC's bij of minder goede motoren ofzo.

    Je kunt overigens bij Esky ook gewoon kiezen voor de ARF varianten en er vervolgens zelf je favoriete electronica in stoppen, dus wat let je? ;)

    Dat kan, maar ik denk het niet.
     
  4. alexpijlsnel

    alexpijlsnel

    Lid geworden:
    22 feb 2009
    Berichten:
    183
    Locatie:
    Landsmeer, bij amsterdam
    Hallo allemaal,

    Ik heb nu een honeybee fp en doe die nu weg vanwege het gebrek aan tijd om naar een fatsoenlijke plek te gaan, maar wil niet stoppen met helivliegen. Nou heb ik op de Intermodellbau in Dortmund de Walkera Lama 400D gezien, die mij wel wat leek. waar het volgens de reclame vooral om ging, is dat het een heli is, die je zonder veel moeite net als een fp zou kunnen vliegen. Nou leek mij dat nogal sterk, maar wel interessant, want dat zou inhouden dat je dan ook gewoon in je huiskamer als je ´s middags uit school komt even zou kunnen vliegen tussen je huiswerk door. Iemand hier een mening over, een alternatief of tips?

    grt,

    Alex
     
  5. flyingdon

    flyingdon

    Lid geworden:
    29 mei 2010
    Berichten:
    9
    Hoi allemaal, misschien ben ik een beetje te jong om te reageren ( ik ben 12 jaar), maar ik wil graag even wat zeggen.

    ik heb laatst bij v-nix.nl een Lama V4 2.4 Ghz gekocht. ik heb hem nu 1 dag en hij vliegt als een zonnetje. eerste 'vlucht'kwam niet hoger dan 4 cm boven de grond maar de hele avond geoefend en ik laat hem in een huiskamer met leren banken en een flatscfreen van 105 cm gemakkelijk rondvliegen. ik had hiervoor een FLUT ding, misschien kennen jullie het wel, een Nikko Sky Ace. gelijk verkocht geld voor gevangen en nu gelijk Lama V4 gekocht. goede beginners heli. ik heb er GEEN verstand van, maar het blijft bij mij netjes stil in de lucht hangen en makkelijk te trimmen ook.
    nou voor degene die een micro-heli voor beginners wil aanschaffen zou ik persoonlijk de Lama V4 kiezen. NIET de V3 , want die gaat binnenkort uit de handel. nou hier is de link van v-nix.nl en de Lama V4:
    Lama-V4

    scroll even naar boven en je ziet het wel.

    Graag gedaan, ik hoop dat jullie er wat aan hebben.

    Groetjes Donny
     
  6. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Kan daar weinig aan toevoegen. Behalve dan dat een FP niet per se veel instabieler hoeft te zijn als coax. Als je de Blade MSR neemt en de Solo Pro, dan kun je daar, met zender op "beginner/indoor" settings, ook mee aan de slag. Beide zijn zeer stabiel voor een FP, alleen is het misschien erg wennen aan het moeten corrigeren bij linksom en rechtsom bij een single rotor. Bij een coax heb je dat niet. Ik heb zelf tot nu toe wel de lange route genomen, dus eerst een coax (3 channel), daarna een 4 channel coax, en nu een FP (Solo Pro) waar ik erg veel plezier mee heb.
     
  7. Flying Bastard

    Flying Bastard

    Lid geworden:
    14 mei 2010
    Berichten:
    546
    Locatie:
    Amsterdam
    Walkera CB180Z lijkt me een prima beginners FP heli nadat je "stickgevoel" hebt opgebouwd met een coax. Volledig instelbare en uitschakelbare gyro.

    Zie hier het reclamefilmpje:

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  8. plantjes

    plantjes

    Lid geworden:
    12 aug 2003
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Steenwijk NL
    Een lama is een leuke heli waar je snel mee zult kunnen rond vliegen..
    Niet te vergelijken met Nikko wat echt speel goed is.
    Gezien je leeftijd is dat dan ook een verstandige keuze omdat je hem niet heel erg snel kapot gaat vliegen..
    Hoog uit een paar rotor bladen tijdens een overmoedige bui..

    Echter vergelijk niet een Lama met een FP en al helemaal niet met een CP heli.
    Een lama zal alleen buiten kunnen vliegen als het wind stil is.
    Door de dubbele rotor corrigeert hij zelf dus is het meer rondjes hooveren dan echt vliegen..
    Een FP moet je veel meer zelf corrigeren en daarmee kun je dus ook meer vliegen maar zal minder snel geschikt zijn voor in een woonkamer te vliegen en buiten kan hij ook maar tot windkracht 2..

    Een CP van hetzelfde formaat zal wel met windkracht 3 a 4 kunnen vliegen maar die wil je door zijn grillige besturing niet meer in een woonkamer willen vliegen.

    Dus voorlopig gewoon genieten van je Lama.
    als je een kranten wijkje hebt zal de CP er wel voor in de plaats komen.
    En voordat je het weet ga je bas de groot achter na..

    Benno

    ps..
    misschien Pa gek maken van rcheli's..
    en dan wil hij wel mee doen..
    zeker weten dat jij dan binnen 1 jaar inverted vliegt met een 600..
     
  9. flyingdon

    flyingdon

    Lid geworden:
    29 mei 2010
    Berichten:
    9
    hee Benno,
    Bedankt voor je reactie ik denk niet dat ik mijn vader helemaal gek zal krijgen van de RC heli en vliegtuigen maar ook al zou dat gaan lukken vind mijn moeder het zeker niet goedals ik met grote heli's in HUIS ga vliegen ;).
    en op zijn kop lijkt mij eigenlijk best wel lastig hoor, gelijk weer op zijn kop de besturing gaan doen...
    maar gisteren was de 2e dag dat ik de Lama V4 had en ik kon al aardig hoveren , en mijn vader wilde het even proberen, en? nou , NIET LEUK DUS!
    hij knalde tegen de deur en de openhaard aan en, 3 keer raden; Alle 4 de bladen in 1 keer KAPOT! scheuren van ong. 4 cm overdwars, gelijk nieuwe opgezet natuurlijk.
    ik heb ook Xtreme Bladen ( 2 sets ) maar dat doe ik nog niet erop zetten, want ik heb liever dat mijn bladen kapot gaan als onze leren banken.

    Groetjes Donny

    P.S. ik doe ook al 6 jaar gitaar spelen en ik ben eens 'voor de lol' gaan kijken naar een RC heli. dus het gaat helaas niet echt een permanente hobby van mij worden, en wat is de volle naam van de 600?
     
  10. plantjes

    plantjes

    Lid geworden:
    12 aug 2003
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Steenwijk NL
    600 is een formaat aanduiding..
    zeg maar een heli van 1000 euro... met een rotor diameter van 120 cm.. en een gewicht van 4 a 5 Kg...
    Effe dus nog een beetje ver van je huidige kunnen..
    Google maar eens op Bas de Groot of T-rex 600

    Benno
     
  11. alexpijlsnel

    alexpijlsnel

    Lid geworden:
    22 feb 2009
    Berichten:
    183
    Locatie:
    Landsmeer, bij amsterdam
    Wat je zegt over dat er met een coax niet buiten te vliegen valt is niet helemaal, want ik had al eerder een bericht gestuurd over de lama 400D die ik nu in huis heb, en dat bevalt zeer goed. Ik heb al een paar keer op een veld gevlogen met een windje van 3 ofzo, en dat ging heel goed...! Maar in de huiskamer is ie toch een beetje groot, maar als ik wil kan ik daar ook wel rondjes in vliegen. Het enige verschil dat ik met die fp had is dat de fp wel wat ''echter'' vliegt... Maar daar doe ik het we lvoor, want daarmee in de huiskamer vliegen is erg ingewikkeld

    Gr,

    Alex
     
  12. flyingdon

    flyingdon

    Lid geworden:
    29 mei 2010
    Berichten:
    9
    Hee allemaal ik heb een klein vraagje over de lama V4.
    Ik was net 20 cm boven de grond aan het hoveren met volle accu en opeens stopt de bovenste rotor met draaien, hij is volgens mij doorgebrand.
    ik hoop het natuurlijk niet, maar hij kan maar 1 richting opdraaien nu,tegen de klok in. ik heb eer niet zoveel verstand van( ben pas 12 jaar), maar jullie misschien wel, en P.s. het draaien zoals die moet draaien gaat eigenlijk wel heel stroef !!!

    Help HELP!!! i need somebody!!!

    Groetjes Donny

    P.S. het iseen Lama V4 2.4 Ghz, en ik heb hem sinds vorige week vrijdag.
     
  13. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    In de openingspost van dit topic staat dat FP's niet geschikt zijn voor buiten. Ik weet niet of het tussentijds al is gecorrigeerd in een later bericht, maar zelfs met een sub micro FP als de Solo Pro van 27 gram kun je prima buiten terecht. Je moet alleen wel een plekje zoeken waar de wind niet vol op staat, dus midden in een open weiland zal wat minder geschikt zijn. Een wat zwaardere heli zal nog minder last hebben van een beetje wind.

    Met een CP kun je natuurlijk meer hebben, maar om een FP dan meteen niet geschikt voor buiten te noemen gaat iets te ver met de huidige FP's.
     
  14. dragon95

    dragon95

    Lid geworden:
    2 nov 2009
    Berichten:
    52
    Locatie:
    limburg -> peer
    hoi ik ben een beginnend model helikopter vlieger
    ik heb helemaal geen ervaring met het vliegen
    geef es een top 3 of top 5 van helikopters voor beginners
    vrij goede kwaliteit helikopters liefst maar niet te duur liefst onder de 100 euro en het beste is onder de 80 euro


    ----------------------------------------------------------------------

    :snipersmile:
    __________________
    ----------------------------------------------------
     
  15. markjuhh

    markjuhh Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    7.294
    Locatie:
    Gilze
    Categorie 2 : Coaxialen

    - E-Sky Lama V3 en V4
    - BMI Swiss Lama, Apache...
    - Protech Helixx
    - Blade MCX
    - alle klonen van bovenstaanden

    Deze toestellen kennen de meesten van ons, oudstrijders als onze eerste heli. Ze zijn uitermate geschikt, ook in de handen van iemand die nog nooit een zender heeft vast gehouden, hoewel ze niet meer behoren tot de categorie "Speelgoed".
    Het grote voordeel van deze toestellen ligt in de stabliteit, vanwege de contra roterende rotorbladen hebben deze toestellen een inherente stabiliteit die de volgende categorieen niet meer zullen hebben.
    Deze "ingebouwde" stabiliteit is echter zowel de forte als het nadeel van deze toestelletjes, kunnen weliswaar vooruit, achteruit, links en rechts (ja en natuurlijk omhoog en omlaag), maar hebben onvoldoende voorwaartse kracht om tegen een beetje wind in te vliegen, dus zijn ze enkel geschikt om binnenshuis gebruikt te worden, de minste zucht wind kan de coxiaal uit zijn evenwicht brengen en een crash veroorzaken. Wat crashes betreft, deze toestellen zijn uitermate crashbestendig, de enige schade die je na verloop van een aantal crashes zult ondervinden, zijn de rotorbladen die scheuren en uiteindelijk breken. Crashkosten zijn dus uiteraard erg laag.

    Konklusie:

    -Pluspunten :
    -- betaalbaar (tussen de 75 en 200 eurie)
    -- uiterst stabiel (wanneer goed afgesteld natuurlijk)
    -- uiterst crashbestendig
    -- eenvoudig te demonteren en terug te monteren bij herstellingen

    - Minputen
    -- uiters ongeschikt om buiten mee te vliegen
     
  16. dragon95

    dragon95

    Lid geworden:
    2 nov 2009
    Berichten:
    52
    Locatie:
    limburg -> peer
    best duur ik wil onder de 100 euro blijve :p
     
  17. markjuhh

    markjuhh Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    7.294
    Locatie:
    Gilze
    Laatst bewerkt: 23 jul 2010
  18. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Probeer het anders eerst eens met een infrarood coaxje van 25 euro, zoals ik je elders ook al had aangeraden. Een Buretoys Firespy, Syma S107 en andere modellen zijn prima om eens te proeven aan het vliegen met een heli. Loop je een stuk minder risico dan wanneer je met een duurdere heli de eerste vlucht total loss vliegt. Wil je toch wat groter en beter, dan zal het lastig worden om onder de 100 te blijven, zeker als je zo nu en dan schade vliegt tijdens het leren vliegen, en je de kosten van reserve onderdelen ook mee moet rekenen.
     
  19. dragon95

    dragon95

    Lid geworden:
    2 nov 2009
    Berichten:
    52
    Locatie:
    limburg -> peer
    ik heb nu ook een infrarood helikoptertje maar ik denk dat het door de zon komt dat ie af en toe ni reageert en neerstort


    [​IMG]<= zo ene dus
     
    Laatst bewerkt: 23 jul 2010
  20. dragon95

    dragon95

    Lid geworden:
    2 nov 2009
    Berichten:
    52
    Locatie:
    limburg -> peer
    2 coole heli's thanks :banana:
     

Deel Deze Pagina