Sorry, maar dat kan die lader weldegelijk alleen heb je een kabel adapter nodig;
In de Ultramat 14 manual:
http://airtoimedia.nl/web/upload/corrien/Handleidingen_Graupner-JR\Ultramat14_NL.pdf
staat niks over balanceren. Ik denk dat je, behalve een kabeladapter, ook nog een losse balancer nodig hebt.
De meeste laders kunnen gewoon zo aan het stopcontact laden hoor
Ik heb maar eens de proef op de som genomen. Als ik in Google intik: Lipo lader, en vraag om afbeeldingen, dan krijg ik o.a. wel een aantal dingetjes te zien met een stekker er aan:
lipo lader - Google zoeken
De meeste daarvan zijn van die ladertjes die je krijgt als je een speelgoed-achtig vliegtuigje-met-zender koopt, en die balanceren trouwens ook niet. (edit - sorry, foutje: bij veel van die kleine ladertjes wordt de accu juist aangesloten met zijn balance plug, en dan wordt er dus geladen en tegelijk gebalanced.)
De geavanceerde laders, die alle mogelijke soorten cellen kunnen laden en zo nodig balanceren, zitten er ook tussen; en die hebben, zonder uitzondering, geen stekker, maar een rood/witte kabel met twe accuklemmen. (Het idee bij de fabrikanten is nog steeds dat je als modelvlieger op een veld in de middle of nowhere zit en hoogstens een auto accu hebt om mee te laden).
Deze geavanceerde laders hebben ook vrijwel allemaal aansluitingen voor de verschillende formaten balanceerstekkers (en die dat niet hebben, daar moet inderdaad een adapterkabel aan, en dan kan je er ook mee balanceren, want de balancer is wél ingebouwd.)
Ik heb zelf een Ultramat 10 gehad, dat was mijn eerste lader. Als ik die vergelijk met mijn Imax B8, dan kon je met de Ultramat 10 een boel dingen verkeerd doen die bij de B8 (en de meeste andere moderne laders bij mijn weten) beveiligd zijn. Ik ken de UM14 niet van eigen gebruik, maar ik heb het idee dat die een beetje van 't zelfde laken een pak is.