Wil ooit een snelle electro jet vliegen met nadruk op ooit.
Zoiets: High-End Technology RC, HET-RC
Wil me nu wat verdiepen in de techniek en berekeningen.
Stel je neemt bovenstaand vliegtuig.
Motors die er veel voor gebruikt worden:
Het rc 2W levert 4500+kv
Het rc 2w-20 met 3450kv
Mega 16-20-2 3100kv
Stel je neemt de voorgestelde EDF fan:
HET-RC EDF fan 6904 of
Wemotec Mini Fan
Wat en hoe bepaal je dan wat het hardst gaat?
Lipo,s even buiten gelaten.
Bij dit soort vliegtuigen zit je vast aan een EDF fan.
Maar weet de berekening er niet achter.
En hoe meer ik erover lees hoe vager het me wordt.
De 2W levert het meeste kv= kilo volt.
Maar de 2w-20 levert b.v weer 700W ipv 350W voor de 2W.
Als je bij alle 3 uitgaat van een zelfde EDF dan = de gene met de meeste toeren de snelste lijkt mij.
Maar kv staat toch niet auto voor de meeste toeren?
Zou het erg op prijs stellen als iemand hier een duidelijke uitleg over geeft.
Krijgt men er hier op het forum ooit een bouwverslag voor terug
.
Zoiets: High-End Technology RC, HET-RC
Wil me nu wat verdiepen in de techniek en berekeningen.
Stel je neemt bovenstaand vliegtuig.
Motors die er veel voor gebruikt worden:
Het rc 2W levert 4500+kv
Het rc 2w-20 met 3450kv
Mega 16-20-2 3100kv
Stel je neemt de voorgestelde EDF fan:
HET-RC EDF fan 6904 of
Wemotec Mini Fan
Wat en hoe bepaal je dan wat het hardst gaat?
Lipo,s even buiten gelaten.
Bij dit soort vliegtuigen zit je vast aan een EDF fan.
Maar weet de berekening er niet achter.
En hoe meer ik erover lees hoe vager het me wordt.
De 2W levert het meeste kv= kilo volt.
Maar de 2w-20 levert b.v weer 700W ipv 350W voor de 2W.
Als je bij alle 3 uitgaat van een zelfde EDF dan = de gene met de meeste toeren de snelste lijkt mij.
Maar kv staat toch niet auto voor de meeste toeren?
Zou het erg op prijs stellen als iemand hier een duidelijke uitleg over geeft.
Krijgt men er hier op het forum ooit een bouwverslag voor terug
