Roy, ik vind het jammer dat je eigenwijs vast blijft houden aan het beveilingssysteem wat denk ik niet je probleem oplost, als je accu´s van een ander wilt gebruiken, dan zul je toch onderling goede afspraken moeten maken hoe jullie allemaal je stekkers aan sluit, en we hebben al een aantal keer de oplossing aangedragen..
Ik snap het nog steeds niet hoe je je stekkers aansluit, leg dit nu eens duidelijk uit met behulp van een tekening of iets anders, dan kunnen we ook meedenken hoe je dit het veiligst aan sluit, ook een diode is niet heilig, door de hoge stromen in een 1/5 (wat voor servo´s gebruik je eigenlijk) heb je kans dat in het heetst van de strijd de diode de geest geeft en je auto er oncontroleerbaar vandoor gaat..
Hou me ten goede ik zeg dit niet voor niets na 12 jaar modelbouwspullen verkopen heb ik al de meest vreemdsoortige broddelwerkjes voorbij zien komen die allemaal hoe goedbedoeld ook een averechte uitwerking hadden, ik zeg altijd maar hoe meer electronica hoe meer er kapot gaat..
En het is helemaal niet nodig om een ompoolbeveiliging erin te zetten, als je zorgt je zaakjes op accugebied voor elkaar te hebben, reserveaccu geladen klaarligt, lader in orde dan is er niks aan de hand en ben je wedstrijdklaar
Om een wedstrijd te winnen is 50% van de winst zorgen dat alles in orde is.
Ik rijd zelf al jaren 1/10 en 1/8 in het nederlands kampioenschap en heb nog nooit een lege accu of een kapotte accu gehad !!, en ook geen accu´s van anderen te hoeven lenen..
stuur me anders ff een PM, dan kan ik je het een en ander misschien off topic uitleggen.......................Peet..........................8)