Hoe bouw ik dit?????????????????????????????

• Topicstarter Topicstarter jhho
  • Startdatum Startdatum
J

jhho

Guest
Hallo allemaal .
Ik heb een prijs gewonnen met de oudjaarsloterij van dit Forum (waarvoor dank).De prijs is echt gigantisch leuk maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar ik weet niet hoe ik hem in elkaar moet zetten. Wie o wie kan mij hiermee helpen???
pict0001mh3.jpg

en waar zijn deze onderdelen eigenlijk voor????
pict0001eu6.jpg

Er zaten ook nog twee staal draadjes bij.

De bouwbeschrijving die er bij zit kom ik echt niet uit.

Groeten
jan

De twee plankjes zouden de "wing-joiners" moeten zijn. Op elkaar lijmen en gebruiken om de vleugelhelften aan elkaar te verbinden. Eerst passen en dan met ruim twee komponentenlijm aan elkaar zetten. Let wel op dat alles goed uitgelijnt is. De twwe stangetjes lijken mij de roerhevels voor aansturing hoogte en richting, gaatje boren en met twee komp.lijm plaatsen. Kijk nu eerst nog even in de handleiding, kun je zien of mijn uitleg klopt. :P

Hoi
Dat is nou net het probleem ik kom er niet uit.
pict0002lc2.jpg

Groeten
Jan

Hey leuke prijs heb jij gehad!

Ik zelf heb ook een dartagnan. En dat is al mijn 2e. De 1e is bij het hellingzweven frontaal tegen een ander gevlogen 8O en dat was een groot puzzelstuk.
Het zweeft zo heerlijk dit model. :D

Wat verstandig is om eerst te doen, is de kabels van de vleugelservo's te verlengen. Die moeten door het kokertje(rietje) in de vleugel. In het midden van de middenvleugel moeten deze kabels uit de vleugel komen, daar is namelijk de romp :lol:

Om even antwoord te geven op jouw vragen:
de 2 beugeltjes zijn idd van de roeren van de V-staart. Deze moeten aangesloten worden via de ball-links door de 2 verenstalen staafjes in de lange witte rietjes in de romp.
De 2 tippen moete vastgelijmd worden met epoxy aan het middendeel. Voor elke tip heb je 1 houtje.

Om maar meteen met een dilemma te starten, je kan ook kiezen geen V-mixer te gaan gebruiken. En gewoon beide V-staart roeren te koppelen aan 1 servo. Dat is lichter, en de richtingsroer gebruikt toch niet iedereen.

Heel veel succes ermee. Als je nog vragen hebt, stel ze gewoon. Ik help graag mee. Evt kan ik nog, waar nodig, detail foto's maken van hoe het mij is.

op aanvraag even wat detailfoto's van mijn d'artagnan.
Foto's zijn soms wat onscherp, dat komt door de compressie van het halen van de 100kb.... :(

IMG_0211.JPG

bewogen....:
IMG_0214.JPG

IMG_0217.JPG

IMG_0220.JPG

IMG_0221.JPG

2hoogteroe servo's:
IMG_0222.JPG

Andere zijde van neusschot:
IMG_0223.JPG

IMG_0227.JPG

IMG_0228.JPG

Vliegende foto's heb ik nog niet, maar ze zullen vast nog wel eens komen.

Beste Jan, uit je eerste posts krijg ik de indruk dat je nog nooit met een vliegtuig gevlogen hebt. Klopt dit?
Zorg dat je het vliegtuig na laat kijken door iemand die ervaring heeft met vliegtuigen en laat deze persoon het vliegtuig ook invliegen. Er zijn zoveel fouten te maken en het zou zonde zijn als je zo'n mooie kist de eerste keer meteen aan gort vliegt. Je hebt geen idee hoeveel je fout kunt doen met modelvliegen. Zwaartepunt fout of roeren die de verkeerde kant opslaan en je vliegtuig is totaal onvliegbaar.
Je kunt natuurlijk ook een ander plezier doen met dit vliegtuig. Zet hem in de [te koop] sectie en met de centen die je vangt kun je voor jezelf weer een leuke bouwdoos kopen. Jij blij, iemand anders blij en het vliegtuig blijft misschien heel.

Veel bouwplezier,
Raymond

Back