Hoe bouw ik zelf een trainer als beginner.

Oh, misschien wel aardig om te vertellen; Ik ga er een nitro model van maken. Er komt een ThunderTiger GP42 op met een 10x6 (of een 11x6). Ik weet niet of je trainer al rondvliegt in Nitro uitvoering? Misschien ben ik de eerste. Mijn grootste zorg is wel het gewicht want een Nitro motor met een Brandstof tankje is aardig zwaarder dan een elektro setup, denk ik zo.

Ter vergelijking.
Ik heb er een 430 gr accu pakket in en een motor van ca. 290 gr.
Zoals Johan al aangeeft geen probleem het gewicht.
Succes
Ton

Ter vergelijking.
Ik heb er een 430 gr accu pakket in en een motor van ca. 290 gr.

Ok! Mijn Motor weegt 358 gram. Tankje = 65 gram (240cc), brandstof ~ 237gr = totaal 660 gram. Dan ben ik nog lichter dan jouw setup (niet helemaal waar, want ik moet nog stroom voor de servo's meenemen en die haal jij waarsch. uit je lipo en je hebt nog een esc aan boord).

Helemaal goed!

Dank voor de input.

Arthur

Doen jullie die eten ?

Hij zit er wel bij .

full

Die kan je het beste na het folien oplijmen (wel folie wegsnijden)
Met een paar klemmen buig je hem makkelijk onder de nodige hoek.

Misschien een stomme vraag, maar waar komt die drukplaat; onder de vleugel, of op de vleugel (ik zou gokken, op de vleugel, om de krachten van de breekbout te verdelen...)?

Laatst bewerkt door een moderator:
Precies . op de vleugel .

Dan houdt hij de dunne vleugelenden beter aan elkaar en zorgt voor meer stevigheid voor de breekboutjes .

Mvg Johan

Hi Johan,
Ik heb een 3 weekjes terug (op de een na laatste TACU) een freeskitje van de trainer
gekocht bij jou. Ik was nu even benieuwd wat ik nog aan balsa en vuren nodig heb
om hem af te maken. Heb jij misschien een lijstje van de nog te halen houtdelen?
Vast bedankt.

Hi Johan,
Ik heb een 3 weekjes terug (op de een na laatste TACU) een freeskitje van de trainer
gekocht bij jou. Ik was nu even benieuwd wat ik nog aan balsa en vuren nodig heb
om hem af te maken. Heb jij misschien een lijstje van de nog te halen houtdelen?
Vast bedankt.

Ik ben niet Johan, maar ik heb het zelfde kitje gekocht en ben bijna klaar met bouwen. Ik heb geen ander hout (Balsa nog vuren of triplex) nodig gehad. Ik houd zelf wat van de 3mm balsa over! Het is een mooi compleet setje.

groeten
Arthur

Ik ben niet Johan, maar ik heb het zelfde kitje gekocht en ben bijna klaar met bouwen. Ik heb geen ander hout (Balsa nog vuren of triplex) nodig gehad. Ik houd zelf wat van de 3mm balsa over! Het is een mooi compleet setje.

groeten
Arthur

Hi Arthur, ik heb bij Johan de zogenaamde short-kit gekocht. Dat zijn alleen de freesdelen.
Ik moet er dus nog balsa voor de indekking en wat vuren latjes voor de liggers e.d. bij halen.
Kan jij misschien erbij zetten wat voor maten ik aan vuren latjes nodig heb?
en wat de dikte van de balsa indekking is?
Erg bedankt vast.

Grtz Paul

Allen,

Mijn Nitromotorretje zit een beetje klem in het neusschot (lees: het past niet).
Zie foto's (die om totaal onduidelijke redenen na het uploaden opeens op z'n kop staan).
full

full

Zie ook [URL="
[/URL]:
[URL="
1600 Mockup‬‏ - YouTube[/URL]

De twee zijkanten zijn niet direct functioneel, dus daar kan in gezaagd worden, al is dat niet fraai. Aan de ene kant komt de uitlaat tegen het schot aan en aan de andere kant zit de naald in de weg. Een kwartslag draaien is mooier voor de uitlaat, alleen dan moet ik een gat zagen waar de cilinderkop doorheen moet. Eventueel kan de motor een heel stuk naar voren, maar dan heb ik een probleem met mijn CG. (In het filmpje moet de motor nog zo'n 4 cm naar beneden)

Ik hoor graag jullie ideeen

Groeten,
Arthur

Je lijmt eerst een paar afvalstukken aan de binnenkant (rood)

En dan worden van bijde kanten een gelijk stuk weg gezaagt . (zwart)

full

Dat is het makkelijkst en optisch het mooist. :D

Mvg Johan

full

Mvg Johan

Johan,

Wederom bedankt voor de input. Het is een charmante oplossing (alleen een beetje jammer dat ik dat zelf niet zo bedacht had...;)).

Ik zat er ook aan te denken om de motor een kwartslag te draaien zodat de uitlaat onder het vliegtuig uit komt. Dan heb ik wat minder olie op de kist. Ik zal eens kijken hoe ik je alternatief kan toepassen.

Arthur

Als ik het bekijk lijkt mij dat de motor hoger moet komen de zwarte lijn lijkt ongeveer de hoogte van de motoras te zijn.
Kijk maar eens naar een calmato hoogdekker waar de trainer toch wel veel op lijkt.

groetjes Johan

Als ik het bekijk lijkt mij dat de motor hoger moet komen de zwarte lijn lijkt ongeveer de hoogte van de motoras te zijn.
Kijk maar eens naar een calmato hoogdekker waar de trainer toch wel veel op lijkt.

groetjes Johan

Hart zit 10 mm hoger als de midden van het motorschot (post 240)

Mvg Johan

full

Mvg Johan

Aldus geschiedde...
full

Hier de installatie van het spul
full

Uitlaat komt nog tegen de huid aan, maar met een afstandhoudertje er tussen komt dat in orde.
full

Back