Hoe bouw ik zelf een trainer als beginner.

@ sanka.
Wat is de drukplaat van de vleugel die er volgens jou bij moet zitten?
Is daar een foto van hoe die te maken?
Moet die dezelfde knik hebben als de vleugel?

Johan of Sanka,

Wat zijn de roeruitslagen van de trainer?
Waar is het SG punt?

Bedankt
Ton
 
Laatst bewerkt:
hallo Johan
Heeft de trainer goed water gevlogen vandaag ?
Ik heb ook geen drukplaat. Maar mijn vraag was hoe ziet dat accu bakje er uit dat je had gemaakt ?

mvg
Andreas
 
@ sanka.
Wat is de drukplaat van de vleugel die er volgens jou bij moet zitten?
Is daar een foto van hoe die te maken?
Moet die dezelfde knik hebben als de vleugel?

Johan of Sanka,

Wat zijn de roeruitslagen van de trainer?
Waar is het SG punt?

Bedankt
Ton


Drukplaat is gewoon een rechthoek van triplex, buigen in de midden om de hoek van de vleugel te matchen.

Uitslagen moet Johan je even geven, want die weet ik zo niet. Zwaartepunt midden op de ligger van de vleugel.
 
Ik heb ook geen drukplaat.

Doen jullie die eten ?

Hij zit er wel bij .

full

Die kan je het beste na het folien oplijmen (wel folie wegsnijden)
Met een paar klemmen buig je hem makkelijk onder de nodige hoek.

De gaten voor de breekbouten worden als laatste geboort , en dat met de uitgerichtete vleugel op de romp in een keer door vleugel en plaat in de romp.

Uitslagen rolroeren en hoogte max. 15 mm (up en down)
Zijroer 30 mm naar bijde kanten.

(als ik er mee les krijgt de leerling in het begin maar 50% van de uitslagen)

En nog een paar foto,s van de accu houder.

full


full


full


full


En de aansluiting aan de servo,s .

full


Buisjes zijn voor de Fasst ontvanger.

Mvg Johan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
aah is dat de druk plaat poeh even zoeken waar ik die gelaten heb. Nog te doen
-drukplaat en gaten boren
-staart vast lijmen
-scharnieren vast lijmen
-accu bakje

en dan is het wel tijd voor de maiden :)
Johan vliegt die van jouw zo weinig dat er een hele stof laag op ligt ??

mvg.
Andreas
 
De trainer schiet al lekker op.
Hij is helemaal bespannen in het wit zoals de foto van Johan.
De extra kleurtjes moet ik nog aanbrengen dan plaats ik wel een foto.
Over het SG.
Als ik alles erin heb dus ook de accu helemaal voor in dan hangt de trainer net horizontaal.
Dus het staartvlak hangt ietsje lager dan de vleugel.
Is dat goed of moet hij iets voorover hangen dan heb ik de volgende opties
- motor verder naar voren dus draadeindjes verlengen, prop zit nu 1,5 cm van de romp
- extra lood binnen achter het motorschot, maar dat is weer extra gewicht dus kost vliegtijd
- wielset naar voren brengen, hoe ver vanaf de voorkant is nog reeel?
- servo's naar voren brengen maar dan kost dat weer nieuwe aansturing
Wat is wijsheid, wat zou de maestro doen?
Alvast bedankt
Ton
 
@Johan
Uit jou antwoord leid ik af dat hij dus iets voorover moet hangen klopt dat?

@Andreas
Grappig ik heb ben van motor geswitch en heb dezelfde met een 60 A regelaar.
Ik kan het juiste gewicht niet precies meten maar ik kom totaal denk ik op 2250gr.
Ik vlieg met A123 3S 2300mAh, kan er nog 2 parralel in kwijt. Dan komt er nog 210 gram bij.

Helaas lukt drive calq niet om de juiste prop met mijn setup te bepalen maar ik heb vele maten tot 12x8 in huis om te proberen.

Overigens wat een knul van een kist als hij in elkaar zit, ziet er mooi uit Johan!!!
Ton
 
Hallo Grob

Dat diende alleen voor de transport om een vlakke bodenplaat te krijgen in de doos.;)
Daar mee de delen recht blijven in de doos.

Maar nu weet je ook hoe echt depron aanvoelt .:D

Mvg Johan
 
Bij LiFePo moet je al naar 5cellen met de HXT42-60-600

Bij een APC-E 13 x 8 (waar ik ook mee vlieg) trek je dan circa 36A

Mvg Johan
 
Oke dan zet ik ze in serie en wordt het 6S.
Het extra gewicht moet nog kunnen denk ik.
Misschien de prop een slagje kleiner dan.
Bedankt
Ton
 
hallo,
Waar kan ik het onderstel kopen, en welke moet ik hebben? kan iemand een link sturen? Ik heb ook zo'n achterwieltje nog nodig.

bedankt alvast
 
Back
Top