Hoe bouw je een turbine jet om tot electro jet?!!!!!!

• Topicstarter Topicstarter Didier
  • Startdatum Startdatum
Electro turbine op 10.000 Volt is wel een beetje overdreven. :lol:

Daar zal wel weinig van over zijn. 8O
Dat je, als je zo'n kist vliegt, nog zo'n fout kan maken. :?

Met het oog op diepte oke, maar op de video zie je zelfs duidelijk dat ie recht op de hoogspanningsmasten afvliegt. :?
De beste stuurlui staan aan wal enzo...maar toch. :roll:

Ik vindt de lokatie (wat je ziet dan) ook iets minder geschikt om met zulke toestellen te vliegen ;)

Ik dacht dat de meeste "turbine" kisten allemaal vlogen met electromotor en dat de turbine er alleen maar inzit om die speed 300 of 400 te koelen.................................. 8)

En in dat filmpje zie je dus duidelijk dat die motor iets teveel stroom verbruikte.......................... 8)

ik denk dat de lokale bevolking ook wel een tijdje zonder stroom heeft gezeten
het gaf een behoorlijke kortsluiting :onweer:
gr gertjan

afgezien van het feit dat het moeilijk inschatten is waar je zit, snap ik niet dat ze binnenkomen over de hoogspanningslijnen waar publiek onder staat en alle auto's ook staan. Staan mensen 'dood' leuk te kijken naar de neer vallende resten. Moeten we in NL doen, landen over de hoofden van mensen, weten we zeker dat het zo gebeurt is met onze vergunningen

Volgensmij snap ik waarom hij zo raar binnenkwam.

Volgensmij krijgt de turbine een flameout net warneer hij de camera passeerd en zowat verticaal omhoog knalt. Als dit zo is denk ik dat hij(piloot) snel even een geimproviceerd landingcircuit vloog en hierdoor bedrogen uitkwam.

Zijn er nog foto's van de schade :lol: :lol: :lol: ?

Daaaaaaamn, Ik dacht dat et zon redneck filmpje was waar een of andere koos een jetcat uit elkaar trekt en er een S800 in zet ofzo. :D Maar dit is toch wel heftig. Je hoorde inderdaad een plop toen hij omhoog schoot.

Staat er niet in ieder modelbouw boekje dat je krijgt bij een model/zender, NIET vliegen bij electrisiteits masten? :D

Wel spectaculair, geen aplaus. Het publiek gedraagd zich gelukkig toch wel netjes en begint niet te joelen en te lachen. Maarja, ik zag wat toga volk rond lopen, die zijn meestal wel wat gewend. ;)

Et risico van et vak, zullen we maar zeggen. ;)

Harmpy35 zei:
Volgensmij snap ik waarom hij zo raar binnenkwam.

Volgensmij krijgt de turbine een flameout net warneer hij de camera passeerd en zowat verticaal omhoog knalt. Als dit zo is denk ik dat hij(piloot) snel even een geimproviceerd landingcircuit vloog en hierdoor bedrogen uitkwam.

Zijn er nog foto's van de schade :lol: :lol: :lol: ?

Vorige week was in Jakabszalas, Hongarije (http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=25476), en daar sprak ik een manneke van het UAE Jet Team. Gedurende het gesprek, het ging onder andere over crashes, liet hij me deze vuurbal zien op zijn mobieltje. Hij vertelde dat het zijn vliegtuig was die inderdaad een flameout had, en dat er overal mensen op het terrein zaten waardoor hij niet te laag (onder de leidingen) door wilde gaan. Het resultaat is bekend.
Hij had ook nog foto's van het toestel na de crash, en er was zo goed als geen schade. Vleugels en staart hadden niets, er was een kleine crack aan de romp net bij de cockpit. Ergens op internet moeten die foto's ook staan.

Back