Hoe de accu bak van een eg vergroten?

hej,

Ik heb een 11*6 klappropelor op mijn easyglider zitten en vlieg deze momenteel op 2 cellen(7.4v).
Echter zou ik graag de power weten als ik hem op 3 cellen vlieg(11.1v),maar trekt de motor dan meer als 25ampere?
Er zit een zenza 25amp brushless regelaar in en wil deze toch niet verbranden..

ps: de motor is een HET-RC typhoon 15/13
En hoe kan ik dit zelf berekenen?
Want ik snap er niets van hoor :?
mvg sven

EDIT: titel gewijzigt omdat mijn 1 vraag opgelost is.

vliegt niemand met deze setup?of kan niemand dit uitrekenen?

Typhoon 15/13 motor specificatie.:

Voltage bereik: 7,2 - 12V
KV: 1200
Maximaal Vermogen: 200Watt
Maximale efficientie: 82%
Stroom opname bij maximale efficiencie: 10-15 Ampere
As Diameter: 3.17mm
Afmetingen: 29 (dia) x 34mm (excl. as)
Gewicht: 73gram

max stroom=15 amp is dit op 3 cells ook zo?
En met een 11*6 prop?

Hoi Sven,

Ik heb op mijn Hai ook een zelfde motor.
Ik heb er een klapprop 11 X 8 op zitten met een 3s 1700 lipo en een 25 Amp regelaar.
Ik kom met vol power nog onder de 20 Amp uit. Dus ik zou zeggen geen probleem, kan
je rustig gebruiken.

Hans.

TITA zei:
Hoi Sven,

Ik heb op mijn Hai ook een zelfde motor.
Ik heb er een klapprop 11 X 8 op zitten met een 3s 1700 lipo en een 25 Amp regelaar.
Ik kom met vol power nog onder de 20 Amp uit. Dus ik zou zeggen geen probleem, kan
je rustig gebruiken.

Hans.

oké bedankt voor je antwoord. Nu kan ik met een gerust hart eens testen wat een verschil het geeft in power :lol:

mvg sven

8O 8O 8O 8O 8O 8O Wat een verschil in kracht tegenover mijn 7.4v lipo!
Spijtig dat ze morgen slecht weer geven,ik kan niet wachten om te zien hoe hij nu presteerd.
vraag 2: Maar heeft iemand een goede methode om de accubak te vergroten als de kist al in elkaar zit(niet bij de bouw dus).
Ik zat te denken om hem te vergroten door stukken weg te snijden met een breekmes iemand anders een idee????Of met mijn dremel wat uitsnijden..

ps: ik zit zo te denken dat hij wel eens zo goed als verticaal zou kunnen gaan :lol: 8)
mvg sven

Ik ben ook wel benieuwd hoe de accubak vergroot kan worden !
Loop tegen het probleem aan de de hoogte niet voldoende is.

Misschien een mogelijkheid om een plaatje metaal exact op maat te maken en die er "heet" insteken zodat het elapor smelt.
Denk dat een soldeerbout niet gaat lukken omdat de accubak vrij diep is.

Van de week maar eens proberen....of er moet iemand een beter idee hebben. :D

René

Easy Glider Electric

Hoi Sven, ik heb mijn canopy uitgefreesd, en mijn 2S lipopaketten met velcro tegen de onderkant van de uitgeholde canopy geklit. Met een dremeltje is dat in geen tijd gebeurd. Wel opletten dat je nog genoeg materiaal overhoudt. En een extra bevestiging voor de canopy is dan wel welkom... (een brede elastiek houdt bij mijn E.G. alles mooi op zijn plaats.)

Omdat de gebruikte motor lichter is dan standaard komt het zwaartepunt op exact dezelfde plaats met de gebruikte cellen; 2250 mAh 2S.

Back