Hoe de body spuiten (Hydro Sprint)

• Topicstarter Topicstarter Servowire
  • Startdatum Startdatum
S

Servowire

Guest
Vanwege een vakantie bij een groot meer heb ik een klein bootje gekocht, de Graupner Hydro Sprint. Deze heeft een witte body die ik eigenlijk graag geel wil.

In het verleden heb ik wel wat dingen gespoten, dit werd nooit mooi. Het liet los bij een botsinkje/stootje, en was niet mooi glad.

Wat is de procedure van zo'n body spuiten (ABS PLastic)

-Schuren
-grondlak (ofzo?)
-aflakken
-???

:) jullie expertise is meer dan welkom.

Als naslagwerk;

Met behulp van een auto-spuiterijmedewerker heb ik gisteravond mijn ABS hull gespoten met normale Motip autolak. hij gaf aan dat spuitbussen verre van optimaal zijn, maar als je het toch met spuitbussen wil doen, doe het dan zo;

Werkwijze:

Zorgen voor veel verlichting (1 of meer bouwlampen) en een temperatuur van +/- 20 graden. Spuitbussen werken beter als ze een beetje warm zijn, dus zet ze alvast in een emmer met warm water.

- Ontvetten met Amoniak, en goed schuren met korrel 400, daarna 600.
- Stof-vrij spuiten (compressor) en goed vet vrij maken met amoniak
- dunne laag Kunstof primer aanbrengen
- 5 minuten wachtten
- nog een dunne laag kunstof primer
- 30 minuten wachten
- hele dunne laag spuitlak, begin met spuiten buiten het werk-stuk, en stop pas met je gelijkmatige beweging buiten het werk-stuk.
- wacht 3 minuten
-nog een dunne laag spuitlak (het mag niet erg glimmen, dat komt later wel)
-wacht 10 minuten
-dunne laag spuitlak (eventueel nog een laag hierna)
-wacht 20 minuten
- dunne laag blanke lak eroverheen, na 10 minuten nog een laag.

laten uitharden (24 uur) en dan met autopoets op-poetsen.

even 1 ding wat je beter anders kan doen,,

de romp is kaal nu nog dat betekent dat de ondergrond goed is alleen is het glad,, ik zou gaan voor korrel 600 - 1000 met water zodat je geen krassen in je lak krijgt

Back