Hoe de FB-GY401 gyro aan te sluiten op ontvanger??

• Topicstarter Topicstarter Nillfist
  • Startdatum Startdatum
N

Nillfist

Guest
Hallo,

ik heb een nieuwe set gekocht en gebouwt(Trex 450 XL HDE) maar nu kom ik achter allerlei akelige moeilijke dingetjes volgens mij...
Een van deze dingetjes, is mijn vraag hoe moet ik de Gyro, Futuba 401, goed aansluiten op mijn ontvanger(Ik heb overigens een MX-12 zender en ontvanger.). Nu heb ik de gyro alleen op kanaal 4 geprikt en deze werkt wel in orde zover ik zien kan maar het stekkertje dat zich afsplitst van de rudderstekker, met daarin enkel een geel draadje heb ik verwaarloosd.
Nu wilde ik deze gele na de aanbeveling te hebben gelezen in de handleiding v/d heli, aansluiten op kanaal 5. Maar er zit een hoekje aan en mijn ontvanger mist daarvoor de uitsparing..! En in mijn handleiding van de zender staat overigens weer dat kanaal 5 is bestemd voor intrekken landingsgestel.

Mag ik het gele draadje nu wel of niet verwaarlozen?

In de handleiding van de GY401 verder, staat in het duits, ook iets wat ik niet begrijp: "Als voreinstellung vor dem ersten Flug sollten sie eine empfindlichkeit von 75% im menu ATV kanal 5 ihres Senders, einstellen."

Wat word er hier nu bedoelt en wat zou ik waar, in mijn() geval moeten instellen?

Hallo kerel,

De gyro moet inderdaad op kanaal 4 en het gele draadje moet je zeker niet verwaarlozen deze hoort thuis op kanaal 5.

Als het de eerste keer is dat de heli moet vliegen zou ik alle instellingen even laten controleren door een ervaren iemand, dit om eventuele onnodige kosten te besparen.

Groeten,Rob

Menu: Travel adj
Op select blijven drukken totdat je bij 'GEAR' bent

Zet deze op -30 +30 (dat is het duitse verhaal, voor trex is 30 wel okee)
Via het gele draadje op kanaal 5 wordt deze instelling aan de gyro doorgegeven. Eventueel wat spelen met deze waardes totdat het prima werkt.

Systeem menu: (Zender uitzetten, scroll-down + select)
Ga naar 'Switch sel'
Selecteer een knopje voor gear. Ik gebruik aile d/r hiervoor met een plakkertje 'gyro' eronder.

Succes!

Nillfist zei:
Nu wilde ik deze gele na de aanbeveling te hebben gelezen in de handleiding v/d heli, aansluiten op kanaal 5. Maar er zit een hoekje aan en mijn ontvanger mist daarvoor de uitsparing..!

Ohja, dat probleem had m'n heli ook. Gewoon dat hoekje eraf vijlen totdat het past. Het werkt echt :wink:

Het instructie filmpje " 401 gyro setup (48 Megs) " op http://www.helifreak.com/viewtopic.php?t=12455 is ook een aanrader om te bekijken.

Hardstikke bedankt voor de snelle reacties! Ik heb nog wat vragen in deze richting maar die stel ik in een nieuw onderwerp: Pitchcurven-Toerental- of prog.mixers nodig voor Trex?

Het is niet mijn eerste heli trouwens, ik heb al een Dragonfly 04.

Okee ik heb gear ingesteld en deze switch moet dan natuurlijk wel aan staan neem ik aan?

Als je heading hold (HH) wilt gebruiken dan moet de switch aan staan.
HH is actief als het rode ledje op de gyro brandt.

Back