Hoe de rijders en clubs meer motivatie te geven.

Roelof

Moderator
Moderator team
Forum veteraan
De A1GP is voorbij en team Nederland stond 2 races voor het einde nog goed om de 3e plek in de eindstand in te nemen maar dat mocht niet baten. Ondanks dat gaat team Nederland met 3 prijzen naar huis:

- de meest toegewijde fans
- de beste inhaalactie
- de mooiste auto

Nu blijkt dat er een hele lijst aan prijzen is uitgedeeld:
Meest ondersteunende franchisenemers – Colin Giltrap, Emerson Fittipaldi, Tokyo Sexwale
Beste organisator evenement – Sentul, Indonesie
Beste promoter evenement – A1 Team China, A1 Grand Prix of Nations, China
Best gepresenteerde evenement – A1 Grand Prix of Nations, Durban, Zuid Afrika
Beste commerciele partner A1GP – A1 Grand Prix Productions
Meest toegewijde fans – A1 Team Nederland
Mooiste auto – A1 Team Nederland
Beste Team PR – A1 Team Nieuw Zeeland
Best gepresenteerde team – A1 Team Ierland
Meest verbeterde team – A1 Team Mexico
Meest spectaculaire incident – Khalil Beschir, A1 Grand Prix of Nations, Brands Hatch, Groot Brittanie
Meest Spectaculair manoevre – Jos Verstappen, A1 Grand Prix of Nations, Durban, Zuid Afrika
Meest verbeterde coureur – Stephen Simpson, A1 Team Zuid Afrika

Die race-sjeik heeft naast het opzetten van een (bijna ?) perfecte competitie het ook nog eens goed bedacht om een partij prijzen uit te delen ter motivatie van de organiserende en de deelnemende partijen.

Het lijkt mij dat dit soort dingen binnen de modelsport (rijdend, varend of vliegend) de sfeer en motivatie ook kan verbeteren.

Dan moet de club daar wel geld voor hebben. Bij de ene club krijg je iedere Club Wedstrijd een beker, bij de andere krijg je enkel aan het einde van het seizoen een...bekertje...

Ik weet niet, het initiatief is leuk, maar wordt het wel gewardeerd. Of is het leuk, en morgen ligt het in de vullesmand, of staat het op internet te koop....? Mij persoonlijk lijkt het een goed plan, maar de uitwerking zal denk ik minder zijn.

Groet Robert

Maar het hoeft toch niet direct een beker te zijn? (lintje is ook goed :D)

Een blikje brandstof, velgen, banden etc, etc zijn ook erg leuk om te krijgen en daar heb je nog wat aan. Dat is ook interessant voor een modelbouwwinkel om dat te sponsoren....

Burp zei:
Maar het hoeft toch niet direct een beker te zijn? (lintje is ook goed :D)

Hoefd ook niet, het was een voorbeeld :wink: Daar een beker toch wel leuker staat in de vitrine dan een lintje.

Burp zei:
Een blikje brandstof, velgen, banden etc, etc zijn ook erg leuk om te krijgen en daar heb je nog wat aan. Dat is ook interessant voor een modelbouwwinkel om dat te sponsoren....

En ik vraag mij dus af, Die spullen staan die niet morgen al op internet te koop? Zo werd bij de VIOL Cup spullen verloot, en zeker niet de goedkoopste (Regelaars van 300 euro) en daarvan heb ik ook menig spul al weer online gezien. Bij de 1000 ronde van gronigen werde leuke presentjes gegeven, een kap, een gaten boor, tandwiel rekje. Leuk, maar stel dat ik het al heb, wat dan? Ja gaat het weer het internet op, gewoon verkopen. Dat vindt ik persoonlijk echt het jammerlijke er aan...

Groet Robert

een gezonde competitie met een gezellige dag moet toch wel genoeg zijn althans daardoe ik het voor .
Zo kreeg ik van bij de eerste bc een beker voor de b-finale (1e yeah) stelt voor vele niet veel voor maar voor mij toppie hoe gemotiveerd moet je wezen.
motivatie doe je zelf je kan ook nooit tevreden zijn of alleen met de eerste plaats

marcel

Ik ken het verhaal van Robert wel enigszins volgen, rijders die vaak winnen hebben meest toch al meer spullen dan de gemiddelde winkel. Ik zou het zeker beperken tot bijvoorbeeld enkel een beginner of opstap klasse oid, [hoe lager je in niveau komt, hoe meer het gewaardeerd word] het risico dat je de spullen inderdaad op Internet tegenkomt, of dat het via andere handelswijze versleten word, is daarmee een stuk geringer geworden. Vaak geven toprijders bij ons op de club de bekers weer retour voor het komende seizoen, met uitzondering van de clubkampioen’s beker, dit juich ik wel toe. Demotiverend werkt een “kleurenprintje” [certificaat] ipv een beker daar zijn de meeste rijders het wel over eens, koop dan een kaal bekervoetje en plak daar een band op, of steek er een gatenboor in.

Back