Hoe de tailshaft vervangen bij een hk 450?

Hallo,

Kan iemand mij vertellen hoe je een nieuwe tailshaft kan plaatsen bij een hk450/trex?
Ik heb me suf lopen staren maar heb geen idee hoe je hem verwijdert?

Mvg

Om je een idee te geven, een filmpje. Zet alles wel weer vast met locktide, erg belangrijk. :D

[URL="
250 shaft MOD
[/URL]

Laatst bewerkt door een moderator:
Boutjes losdraaien lijkt me niet zo'n uitdaging.
Kijk in de handleiding hoe de tail opgebouwd moet worden. En dan omgekeerd.

Ondertussen is het me ook gelukt. Helaas hebben die hks slechte boutjes waardoor de ene inbus na de andere dol werd. Nu dus maar een align tailcase bestellen om verdere reparaties wat makkelijker te maken.

Bedankt voor de reacties!

Die van align lijken mij soms ook wel van pisbakkenstaal hoor, verwacht er niet teveel van. Het belangrijkste is een exact passende 1.5mm inbus en aandraaien op de manier van 'vast is vast'. Mijn manier is de schroevendraaiers tussen de vingers en niet echt kracht er op zetten. Na er wat stuk gedraaid te hebben weet ik ongeveer hoever je kan gaan. Draai je ze vast zoals je een tapschroef(je) in hout draait dan zijn ze zo dol.

De belangrijkste tip: een BEETJE locktite!

Niet die schoef in een emmer locktite gooien, het gaatje volstampen en dan de schroef erin vastdraaien..

2 of 3 gangen van de schroefdraad vol is zat. en dan zonder druppel of kop erop, gewoon 2 afgestreken schroefdraadgangen.

Back