Hoe de wielen uit de body laten komen tt01

Hallo

Kan iemand mij helpen ik heb een tt01 van tamiya en heb net een nieuwe kap gekocht deze zorgt ervoor dat de wielen ver in de kap komen te zitten. Is hier een oplossing voor? Verbreden op een of andere manier ? Hier een foto van hoe het eruit ziet.

8unezupa.jpg

udupyta8.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja ik ga eens proberen met de velgen die eronder gaan komen dan is het misschien al beter maar tzou toch wat breder mogen! En gewoon meer naar buiten

Andere aandrijfassen met langere draadeinden en dikkere hexadapters plaatsen.
Je wagen is nu afgestemd voor een 190mm body met volgens mij 5mm hexadapters en je hebt een 200mm gemonteerd dus 8mm of 10mm hexadapters zouden uitkomst bieden.

Ja de meenemers wel he maar die schroefdraad moet ook langer natuurlijk anders gaat de moer er niet meer op :s

Ja de meenemers wel he maar die schroefdraad moet ook langer natuurlijk anders gaat de moer er niet meer op :s

Inderdaad, dat haalde Patrick ook al aan:

Andere aandrijfassen met langere draadeinden en dikkere hexadapters plaatsen.
Je wagen is nu afgestemd voor een 190mm body met volgens mij 5mm hexadapters en je hebt een 200mm gemonteerd dus 8mm of 10mm hexadapters zouden uitkomst bieden.

Ja en waar in godsnaam vind ik dat of hoe moet ik dat zoeken ik vind niks op internet

je kan ook complete dus met dogbones aanschaffen maar als je Long Wheelaxle SB6 invoert op google krijg je zowat dezelfde te zien als in jouw link
Greathobbies en ook PKRacing heeft ze in de onderdelenlijst staan van de tt01.

Je kunt op de tt-01 bredere wielmenemers zetten. Als je er dan slicks op zet passen de wielmoeren er gewoon op :)

Als je met normale discvelgen werkt gaat dat niet werken,dit werkt dus alleen met offsetvelgen zoals al eerder aangegeven in dit topic.
Hart van de velg ligt veel dieper naar binnen en maakt het gebruik van dikkere hexen dus eigenlijk overbodig.
Meet voor de lol maar eens de draad op die op een asje zit en dan de meenemer a 5mm + ng eens 5mm verdikking....blijft weinig draad over ;)

Maar met zo'n offset heb je toch het zelfde effect dat de draad te kort gaat komen of zie ik dit verkeerd?

Bij offset velgen springt het hart/meenemer meer naar binnen in tegenover de buitenrand van de velg. (vergelijk met de ET-waarde van echte velgen)

offset_diagram.gif

de 'dikte' van het hart, oftewel het resterende gedeelte schroefdraad zou met offset velgen hetzelfde moeten blijven.

Klopt je kan zo 12mm offset velgen monteren zonder dat de draad te kort komt, het hart is even dik zit alleen op een andere plaats.

Owke en nu nog wat uitzoeken hoe ik de juist velgen bestel thanks iedereen

Back