Hoe Deans connectoren plaatsen?

Hallo,

Ik werk nu al een aantal jaar met goudconnectoren (3,5-4mm).
Om de veiligheid met LiPo's echter te verhogen heb ik besloten om alles om te schakelen naar Deans connectoren.
Nu wou ik gisteren op het vliegtuig alles wijzigen als eerste test zeg maar (voor ik aan de accu's begin), maar ik slaag er maar niet in om een mooie soldeerverbinding te maken op deze connectoren.

Heeft iemand enige tips hiervoor?
Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
Roel

Deze zijn juist makkelijker te solderen vind ik ;)

Tip : altijd de contra erop doen tijdens het solderen, anders gaan ze erg zwaar daarna.

Dat laatste ken ik. Maar het solderen van een compleet setje bracht daarin geen verbetering. Ze gaan al zwaar zonder solderen.
En dat wil ik de mensen die mijn model na een wedstrijdvlucht terugbrengen naar de pits niet langer aandoen.
Ik ben na 2 jaar overgestapt op 4 mm connectors en die bevallen een stuk beter. Wat zou daar onveiliger aan zijn? Er hoeft er na de vlucht ook maar 1 los...

Dat laatste ken ik. Maar het solderen van een compleet setje bracht daarin geen verbetering. Ze gaan al zwaar zonder solderen.
En dat wil ik de mensen die mijn model na een wedstrijdvlucht terugbrengen naar de pits niet langer aandoen.
Ik ben na 2 jaar overgestapt op 4 mm connectors en die bevallen een stuk beter. Wat zou daar onveiliger aan zijn? Er hoeft er na de vlucht ook maar 1 los...

Ik doel dan vooral op per ongeluk kortsluiten...

@Rhelie: bedankt voor de tip!

Ben ook overgegaan op Deans, heb zelf geen problemen met het solderen hiervan.
Wel idd de contra stekker erin drukken en als je gaat solderen de krimpkous om de + doen als je de - gaat solderen om kortluiting te voorkomen!
Ik soldeer altijd eerst even wat tin aan de stekker en kabel om het beter te laten vloeien.