hoe diep kunnen we gaan ????

raf

Forum veteraan
hallo

heeft iemand een idee hoe diep we kunnen gaan met onze zendfrequenties

ik ben nu met de u2540 op 5 meter diepte geweest dit heeft wel een tijdje geduurt voor ik op de bodem was
daar heb ik dan 1 minuut blijven liggen om dan langzaam terug naar de oppervlakte te komen
de piepte is juist daar er duikers mee naar de bodem zijn gegaan met diepte meters en een hele dure mooie camera in een duikklok van 8000 dollar (das voor de duikklok alleen)
ik hoop dat ik de video beelden ga krijgen

nu is het zo dat er op een diepte van 9 meter atlantis gebouwd wordt
en daar wil ik dus heen met een nieuw ontwerp wat alleen nog maar in mijn kopje steekt
en met name het model van de duikboot die in 2000 mijlen onderzee werdt gebruikt maar in de film van 1996
dit is de boot met achteraan het tralie werk net zoals bij een allouette
foto's van deze boot zijn welkom (ineens maar vragen)
in deze film leven ze onderwater in halve gelazen bollen

maar of het zendersignaal zo diep geraakt ????????
en daar hangt alles vanaf
mischien met een onderwater antenne gaan werken
iets zoals een antenne versterker maar dan onder water op halve diepte
groetjes raf

een van de factoren is de hoek die het signaal maakt op de scheiding tussen lucht en water.

hoe verder jij weg staat van de boot (en des te lager je staat t/o van het oppervlak)
hoe meer demping op die scheidingslaag, dus des te minder diep je kunt zonder dat de failsafe aangaat.

als je echt maximaal diep wilt, dan zou je idealiter recht erboven in een bootje moeten zitten.

Hoi Raf.

Dat je met je boot op 5 meter diepte bent geweest,en daar ook nog de ontvangst daar bleef,heb je geluk gehad.
En het wil ook zeggen dat je zender en de ontvanger,en het belangrijkste de ontvanger antenne in optiemale konditie is.

Er is een teorie voor om dit uitterekenen.Maar deze rekenformule ben ik zelf kwijt.
Zelf heb ik een regel,als je in brak water duikt,( ook de temperatuur speelt hier een rol)zit je maximaal op 5 meter.
In een zwembad heb je geluk bij 2.5 meter,en in zout water nog geen 15 cm.Dit heb ik voor een paar jaar geleden
uitgetest bij de marine in Den Helder.
Dus dieper dan 5 meter zal niet gaan,of je moet het 27 mhz proberen.

Of,dit heb ik een keer gelezen in een een duits blad,dat deze man met zijn modelduikboot aan een lijn in een zandafgraving
de boot op 15 meter diepte heeft gehad om uit te testen of de boot waterdicht bleef.
Wat dacht :D :D :D hij was lek!!!!!!!!

Veel plezier met duiktesten.

Harry.

hallo ronald

dat zou geen probleem mogen zijn
en een bootje er licht een echte duikersboot
met o2 installatie en al

ik ga eerst een rov bouwen denk ik
zonder veel poespas er aan
gewoon recht onder af met die zaak
de buis als duiktank gebruiken daarom dikke pvc buizen met ellebogen degelijk in elkaar gelijmt

vooruit moet hij voorlopig niet gaan
als hij maar reeds naar de -9 meter kangaan en terug boven komen zonder dat er liters water in de wtc zitten

ik denk dat ik twee kavan pompen ga gebruiken
om dat ik de druk op 9 meter moet overwinnen om te kunnen stijgen
groeten raf

hallo harry

bij de u2540 licht de antennne in de gehele lengte in de wtc
de zender is een mc12 van graupner en de ontvanger gewoon de stadaard ontvanger die mee in de doos zat
wel zo een grote en niet de R700 die op het ogenblik mee wordt gelevert

de afstand tot de boot moet een meter of 10 max geweest zijn maar het kan ook minder daar ik niet op de kant maar op een steiger stond dus doe maar 5 meter
de diepte meter van die duikers is juist want dat is een belangrijk iets daar hangt hun leven van af

het probleem van lekken zie ik op te lossen want met O ringen kan je heel veel dicht krijgen
maar met een pvc buis als wtc zal het wel niet gaan lukken denk ik daar zal alu of inox aantepas komen
wat dan weer als resultaat geeft dat mijn draaibankje daar weer niet geschikt voor is
en ik dus een paar ritjes naar antwerpen zal moeten maken om op de grote draaibank stukken te draaien
groetjes raf

Back