hoe doe je de techniek voor een rc vliegtuig???

ik ben nieuw in de hobby en ben bezig met me eerste vliegtuig maar ik weet niet welke motor accu etc. ,ik moet gebruiken kan iemand me helpen ?????????????(het gaat om een elektronisch depron toestel ):confused:

mvg. Jesse

Laatst bewerkt:
zou zeggen lees de faq's en hoofdstuk beginner ,daar staan veel topics die je een beetje op weg kunnen helpen .

maar het beste is toch om een vliegclub in de buurt te zoeken , daar vindt je sneller raad en daad en kun je mondeling overleggen dan virtueel via een scherm .

een elektronisch depron toestel ... ???? geen idee wat ik mij daarbij moet voorstellen ... waarschijnlijk bedoel je een elektisch aangedreven model gemaakt van Depron®, dat je "elektronisch" op afstand wilt besturen.

Maar dan zal je eerst wat meer over dat vliegtuig moeten vertellen ... bestaand model of eigen ontwerp .... soort vliegtuig .... afmeting/gewicht .... etc. etc. etc.

bedankt

zou zeggen lees de faq's en hoofdstuk beginner ,daar staan veel topics die je een beetje op weg kunnen helpen .

maar het beste is toch om een vliegclub in de buurt te zoeken , daar vindt je sneller raad en daad en kun je mondeling overleggen dan virtueel via een scherm .
bedankt .
ga gelijk even langs
:pim:
mvg. jesse

Wat voor toestel heb je gebouwd? Spanwijdte? Gewicht? Foto's? Als 'we' (ik dus niet) dat weten kunnen 'we' gerichter antwoord geven.
Neem ook even je locatie op in profiel, dan kan iedereen dat zien, handig voor verwijzen. En wie weet woont er wel een forumlid bij je om de hoek.

De FAQs
Modelbouw FAQ's - Modelbouwforum.nl

Tips en overwegingen voor/bij aanschaf radiobesturing:
een-zender-kiezen
Technische kretologie van radiobesturing:
http://www.modelbouwforum.nl/forums/%5Bfaq%5D-rc-techniek-en-elektronica/
-> Welke zender? Welke ontvanger? Welke servo's?

Ga ook eens op een zondagmiddag bij vliegclub kijken en vragen, laat je dingen uitleggen/voordoen/(proefvluchtje), veel duidelijker dan wij hier kunnen schrijven. Neem alles wat al hebt en hebt gebouwd, mee. Dan kunnen ze e.e.a. voor je controleren op bouwfoutjes. Twee elkaar aanvullende en overlappende overzichten van vliegclubs in NL&B:
www.airtoi.nl -> clubs (NL&B)
www.modelvliegsport.nl -> clubs(NL)
www.flytovml.com -> clubs (B)

Laatst bewerkt door een moderator:
extra info

het ontwerp is van rcpowers de extra 300s (mijn profiel foto)
de elektronica die ik heb :
TURNIGY 800MAH 2S 20C 7,4 volt LIPO ACCU
Turnigy 2204-14T 19 gram Outrunner (8x4 prop)
TURNIGY 10A 9 GRAM ESC/REGELAAR
en een aantal robbe servo's

Een soortement van "Shockflyer" (of kort "Shocky") dus ... relatief makkelijk te bouwen (er zitten wel wat addertjes onder het gras) maar niet echt een beginnerskist ... belangrijkste is wel zo licht mogelijk bouwen ... servo's liefst 6 gram of lichter ...

Back