Hoe doen jullie dat toch...

Elke keer weer geld uitgeven aan die mooie hobby, zonder ruzie van de vrouw/vriendin?
icon_e_wink.gif

Ik merk toch wel dat er hier af en toe wat minder positief op gereageerd wordt als er weer geld uitgegeven is. Helemaal zo aan het begin van de hobby, waarbij er kort achter elkaar toch ff een koffer, extra lipo's, lader, spare-parts ed aangeschaft worden.
icon_e_biggrin.gif

En dan wil ik op korte termijn ook nog een computerzender hebben
eusa_whistle.gif

Tja dat heet nu getrouwd zijn met de liefde van je leven...
En domme koe die ik ben, vroeg ze me 12 jaar geleden al, en heb ik pas 3 jaar geleden "ja" gezegd!

Aan de andere kant is het gewoon een stukje respect. Van heen en weer. uiteraard.
Voor elke hobby euro heeft ook zij haar weet ik veel euro...

Soms is ze lief en krijg ik wat van haar, soms krijgt ze wat van mij...

Ah. Ik koop veel 2dehands, mij gaat het vooral over het sleutelen en maken. Nitro is mijn duurste post meestal. En aangezien ik maar sporadisch kan rijden, valt ook dat mee.
En toch heb ik een "dure" hobby hoor ik dan.
Als ik er maandelijks gemiddeld 10 euro aan uit geef, zal het veel zijn. Pfff. Ik werk er ook voor toch? En het is niet dat er andere tekortkomingen zijn.
Ik negeer netjes, maar pas op, er wordt niet veel over geklaagd hoor.

Tja ik vraag me ook wel eens af hoe anderen dat doen :roll:

Zie de mooiste nieuwste kisten voorbij komen die ik echt niet kan betalen :-(

Ondanks dat ikzelf en m`n vrouwtje werken houden we niet veel per maand over, zal wel door het huis en de 2 kids komen.

Maar mij hoor je niet klagen, zolang we niet voor de koopjes in de supermarkt hoeven te gaan.

Wij hebben zat kisten om mee te vliegen, vele 2de hands gekocht en opgeknapt.
En dat geld waar komt dat dan vandaan?
Het meeste komt van het onderhouden van een Speed Canard.
De rest van af een toe een kleine inleg van ons beiden.
Of van een klein beetje geld wat erover bleef van het huishouden.

Maar ik denk dat ik per jaar niet meer als 300 euro huishoudgeld aan de hobby besteed, de rest komt uit de andere verdiensten.

Niet slecht dus ;-)

Tja, en dat overtuigen van de vrouw valt wel eens niet mee, zeker niet toen ik met een turbine ging vliegen :lol:
En dat moet ik nu nog wel eens horen :roll:

Laatst bewerkt:
Ik hoor ook steeds van anderen dat ik het zo goed getroffen heb met mijn vrouw...
Andersom hoort zij gelukkig hetzelfde, zijn maar weinig mannen die hun vrouwen klaarblijkelijk "goed" verzorgen....

Vindt dat vrij normaal. Als je echt van iemand houd gaat dat, bij mij iig, als vanzelf..
Ik ben ook trots op haar, en dat laat ik ook wel merken, en dat heeft niets te maken met hoeveel geld je hebt, of kan uitgeven!

Laatst bewerkt:
"Als er aan het eind van de maand nog brood op de plank komt" hoor ik steeds weer, over het beleg hoor ik haar niet ;)

Toch wel grappig. Mijn vrouw klaagt nooit over dat soort zaken, maakt haar echt niets uit hoeveel ik uitgeef aan de hobby. omgekeerd maakt het mij ook niets uit als ze weer een nieuwe jas, laarzen etc koopt.

Sterker nog, over een weekje vertrekt ze met een vriendin lekker een weekje naar Gran Canaria, moet kunnen toch? Ik gun het haar van harte. De kids weten vaak beter wat ik heb (vooral mijn zoontje).

Soms ook wel leuk, komt weer de pakjesbezorger met een grote of kleine doos voor mij, vraagt ze alleen maar, wat is het? Verder geeft ze niet veel om die spullen, ze heeft niet echt een techniekknobbel. De Spitfire die ik laatst heb overgenomen vond ze wel wat groot, maar meer van, hoe ga je die opbergen? ;) De schat.

Hey,

m'n vorige vriendin (11 jaar relatie) liet me kiezen. Stel je voor, je vrouw laat je kiezen tussen haar, of de modelbouw. Als het programma "help, mijn man heeft een hobby" er destijds was geweest, had ze me beslist opgegeven. Ze liet me voor de keuze... zij eruit, of de modelbouw...
Als de hobby nu overweldigend aanwezig zou zijn, maar daar dacht ze anders over. Als er geen tijd was, dan werd er ook geen tijd besteed aan de hobby. Aandacht kreeg ze genoeg (meer dan genoeg, soms voelde ik me haar vrijetijdsbesteding, en vrije tijd had ze genoeg ;) ).
Of het nu de hobby was, of dat de relatie gewoon minder ging, bij zo'n gedwongen keuze twijfel ik meer aan de oprechtheid van haar kant, en uiteindelijk vond ze andere jongens leuker (hoe laf ;)). Dit was slechts van korte duur (en dat meerdere keren ;)).
Ze is nu ook m'n ex.

M'n huidige vriendin laat me volledig vrij. Ze geniet ook van de dingen waar ik plezier aan heb, en andersom uiteraard ook. In het begin was het enorm wennen. Ik voelde me bezwaard, en schuldig als ik na een stevige werkweek Zaterdagochtend de spulletjes inpakte om even naar de vliegclub te gaan. Dikke onzin natuurlijk, maar dat was er jarenlang langzaam ingeslopen.
Ik ben tot nu toe de kostverdiener, ze werkt zelf vanaf deze week. Haar geld gaat waarschijnlijk de eerste (lange) tijd naar haar studieschuld.
Mijn geld gaat overal naartoe (het meeste toch wel naar de overheid ;) ). Zolang alles maar betaald word, en af en toe een vakantie, net een nieuwe comp, bankstel, televisie, bestrating om huis, hoge dierenarts rekeningen, enz. dan maakt het niets uit hoeveel er naar de hobby gaat. Soms is het ook lastig te herleiden of het nu hobby of werkuitgave's zijn.
Is er geen geld voor de hobby, dan word er ook niets uitgegeven. Bovendien worden er vaak ook weer spullen verkocht, dan heb je het plezier ervan gehad, en gaat het voor wat minder de deur uit... afschrijving voor het plezier wat je ervan hebt gehad. Het komt geregeld voor dat je iets gebruikt hebt gekocht, ermee hebt gespeeld, en zelfs voor meer weer weggaat.
Ja het kost geld, maar netto netto gezien valt het reuze mee! Het moet in harmonie zijn met de rest van het "gezinsleven".

Vriendelijke groeten,
Aldert

...
En dat geld waar komt dat dan vandaan?
Het meeste komt van het onderhouden van een Speed Canard.
...

Nu maak je me toch nieuwsgierig. Misschien korte uitleg?

Vriendelijke groeten,
Aldert

Onderstaande kist is van de vader van Onno en wij onderhouden deze:
1023035.jpg

Hier nog als PH-NWG, nu aan het omkatten naar D-ENWG met dank aan het IVW :mad:

@Berto: Mooi toestel! En handig als inkomstenbron.

En hoe het hier gaat: mijn vrouwtje heeft niet echt een hobby. Ze ziet hoe ik ervan geniet om een middagje te vliegen of een avondje te bouwen en vind de meeste uitgaven daarom geen probleem, zolang ik er maar plezier mee heb. Grotere uitgaven gaan overigens altijd in overleg.
Ik heb het goed :) zij trouwens ook :D

Wat zouden jullie ervan zeggen als ik zeg dat ik denk dat het sleutelwoord "balans" is (tussen je hobby en relatie / gezin).
Zou het niet zo zijn dat als je alles (zowel qua tijd als geld) in je hobby steekt, en het "gaat ten koste van …", dat dan zal 1 van beide binnen afzienbare tijd niet aflopende zaak zal zijn?
Denk er maar eens over na. Ik ben er van overtuigd dat het bij ons zo (goed) werkt, en ben benieuwd naar jullie reacties ...

Dat is ook zeker zo, als ik teveel zou hobby`en dan zou dat niet positief werken voor de relatie.
Zolang die balans er is dan kan en mag er veel :yes:

Denk idd dat balans wel het goede woord is, echter houd een beetje krap bemeten.
Denk dat je nog wel uits ruimer mag gaan, zo ruim dat de "balansen" (van beiden partners), in balans moeten zijn....

Het vinden van de iefde van je leven is niet veel meer dan de balansen in balans brengen,en houden. (hoewel dat laatste hier gelukkig altijd nog "ongemerkt" gaat..

Het is hier wel zo dat wij ieder ons "eigen" leven hebben, en daarnaast SAMEN een leven.
Zie het als een stkje eigen balans, van ieders kant, en een stukje samen balans, wat hier prima werkt. Nu zit zij ook vast in de nachtdienst, dus een veel andere keus is e rniet, maar ook in ons prille begin was de balans al zo als deze nu is.

We vinden het tot nog toe gezond, en houd de relatie spannend. Ik ben altijd weer blij als ik haar na een dag weer zie.

Oeps, ik heb weer wat uit gevreten :oops:

Maar met overleg en het mocht weer onder bepaalde voorwaarden ;-)

Onderstaande kist is van de vader van Onno en wij onderhouden deze:
1023035.jpg
(Erg mooie kist!)
Motori aan soep gedraaid?? Weekje sleutelen??

Oeps, ik heb weer wat uit gevreten :oops:

Maar met overleg en het mocht weer onder bepaalde voorwaarden ;-)
Tja, dat word weer een (twin) turbinekist...

(Geintje natuurlijk)
Vriendelijke groeten,
Aldert

hallo
als je aan het eind van de maand geld overhoud doe je het goed,
als je aan het eind van je geld maand overhoud,doe je iets verkeerd,
mvg markioo

Back