Hoe doen jullie die overblijvende ribstukjes weg?

• Topicstarter Topicstarter steven.
  • Startdatum Startdatum
S

steven.

Guest
Hello, als je een schaalvleugel aan het bouwen bent, dan hangt er aan bijna elke rib zo'n stukje hout extra aan om de vleugel mooi recht te kunnen lijmen, maar hoe doen jullie nu eigenlijk die extra stukjes na het lijmen eraf ?

Groetjes
Steven 8)

Er zijn twee mogelijkheden.

1) je snijdt de stukjes voor het in elkaar zetten van de vleugel er af en plakt ze vast met tape zodat ze na het monteren makkelijk van de ribben af te halen zijn. Voordeel is dat je op een snijplank de stukjes er nauwkeurig af kan snijden.

2) na het monteren van de vleugel er af snijden, liever een beetje over laten, en de rest er af schuren. Neem dan wel een lange schuurbalk en plak de ribben af zodat je deze niet meeschuurt als je de balk scheef houdt.

Ok, ik heb weer wat bijgeleerd, eigenlijk heb ik deze methode nooit eerder gebruikt, omdat ik steeds elektromodelletjes bouw van plannetjes, dus geen bouwdozen..
Hartelijk bedankt :P

Groetjes
Steven 8)

Succes met het bouwen!

Maaruh, we verwachten natuurlijk wel een draadje van je bouw..... :wink:

Welk toestel gaat het worden?

Tja, ik zit de laatste tijd in geld nood, daarom kan ik voorlopig geen nieuwe projecten starten, ik heb wel nog een hele hoop projecten af te werken :oops:
Ik hou vooral van WII jagers, ik kan er niets aan doen, telkens als ik een WII film zie en ik een jager zie voorbij scheuren dan krijg ik meteen weer een inspiratie puls.. :wink:

Maar één van de dagen ga ik mijn autocad nog eens raadplegen en nog eens een projectje starten... :roll:

Vriendelijke groeten
Steven 8)

Prima methode om de hulpstukjes er eerst af te snijden, maar voordat je dit doet wel eerst aan een kant een stukje tape plakken, insnijden tot op de tape, terugklappen en vervolgens de vleugelrib op zijn plaats zetten.

Back