Hoe dom kan je zijn ?

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Roelof, 15 aug 2004.

  1. Vassago

    Vassago

    Lid geworden:
    17 mrt 2004
    Berichten:
    679
    Dat is niet zo moeilijk, er ligt daar een hele mooie half-pipe waar je geweldig kan rijden met je buggy :D
     
  2. Dirk

    Dirk Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 aug 2002
    Berichten:
    5.032
    Locatie:
    Baarn
    @Roelof,

    De titel maar veranderen in hoe lastig kan het zijn.

    Als het bewuste jongetje niet weg wilde gaan, en waarom zou hij eigenlijk, kan je daar niets mee ... want als hij zijn pappie erbij haalt en die zegt "mijn zoon mag hier rijden en daar heb je (rest is censuur) ...", zal je je daar bij neer moeten leggen.

    RC frequenties zijn "vrijgestelde toepassingen" welliswaar beperkt tot de toepassing "modelbesturing", wat eenvoudig betekend dat iedereen op elk moment en overal gerechtigd is een zender te gebruiken .....

    Het enige wat je kan doen die frequentie niet op de wedstrijd gebruiken ..... (voor je eigen veiligheid) .....
     
  3. Arjen van Viegen

    Arjen van Viegen

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    1.313
    Locatie:
    Bodegraven
    Misschien toch maar zo laten. Hoewel het misschien dan wettelijk mag kun je je ook afvragen of het niet sociaal gezien heel dom is om naar een dergelijk evenement/lokatie te komen en daar te gaan zenden. En hoewel het meestal gewoon ondoordacht is kun je er wel last van hebben....
    misschien is 'm de situatie uitleggen en mee laten lopen in de frequentiebewaking in zo'n situatie handiger...
     
  4. jaap

    jaap Guest

    Ik sluit me bij Arjen aan.
    Begrip vragen is waarschijnlijk verstandiger dan met een paar man er op af stormen. Komt mijns inziens nogal agressief over (al of niet zo bedoeld natuurlijk).

    En als je dan toch al contact hebt, wordt de persoon misschien ook geinteresseerd in de club en kun je misschien een nieuw lid welkom heten.
     
  5. even ter informatie, de baan en de speeltuin aan de overkant van het fietspad

    de skatebaan is van de gemeente gouda zelf

    ronnie
     
  6. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    tussen MBC de sluis en het clubgebouw zitten een parkeerplaats en soort van fiets pad, maar MBC de sluis is toch ook onderdele van e speel tuin vereniging (die aan de overkant zit) dus ik snap je mededeling niet helemaal....

    Groet Robo
     
  7. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    lekker belangrijk!!!!, al was de skatebaan van mij!.....

    Feit is dat die jongen dus eigenlijk niets te verwijten valt, hij mag daar vrij gaan rijden........

    aan de andere kant van het water is een woonwijk, daar kan men ook in de straat rijden.......

    Conclusie, de ligging van de baan in Gouda is nou niet bepaald gunstig........
     
  8. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    M7H met jou conclusie komen er vragen als:

    welke baan wel?
    en wat is dan wel een gunstige locatie?

    misschien is het slim om ieder zijn eigen conclusie te laten trekken.

    Groet Robo
     
  9. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    De MACH ligt wel gunstig wat dat betreft.......

    buiten de bebouwde kom?

    jammer, dan is de discussie ten einde...... :D
     
  10. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    OK, misschien is het ook onwetendheid maar het lijkt mij dat hij het beter had kunnen weten....

    Ik denk dat mensen die in de woonwijk aan de andere kant van de vaart bezig zijn genoeg afstand hebben om serieuze storingen te kunnen veroorzaken.

    Maar sommige reacties doet mij terug denken aan een Einhoven-meeting topic waar iemand voorstelde om op het parkeerterreinnaast de ERCE te gaan bashen, dat verzin je toch niet !?

    @M7H:
    Kijk, ik mag ook niet op het circuit van de MACH vrij rijden maar ik haal het niet in mijn hoofd om dan maar op het pad ernaast te gaan rijden. Je moest eens weten hoeveel ruzie ik dan krijg......
     
  11. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    ben ik het niet mee eens. als jij dichter bij de bebouwde kom ligt heb je makkelijker de mogelijkhied tot:
    Voedsel voorzieningen
    Openbaar vervoer, niet iedereen heeft een auto.
    Meer parkeerplek.

    maar goed.
    back :eek:ntopic:

    Groet Robo
     
  12. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    en klagende mensen.......
    resultaat => baan gesloten......


    @ Roelof, het pad naast de baan leent zich ook niet echt voor een rc autootje......
    Zelfs bij de BB kan het makkelijker......
     
  13. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Hangt af van de leefttijd van de persoon... ik zie regelmatig jongetjes rijden van een jaar of 6 a 7... daarvan kan je niet verwachten dat ze d'r bij stil staan dat ze kunnen storen.

    Ik denk dat er genoeg "speelgoed"-rijders zijn die denken dat de "professionele" RC-rijders vast wel goede zenders/ontvangers hebben die van hun speeltje geen last hebben, echter wanneer je verder gaat in de hobby kom je er achter dat er niet zo heel erg veel verschil in de zenders/ontvangers zit en dat vaak de frequenties overlappen...

    Ik zou het ook niet in mijn hoofd halen om bij een circuit in de buurt te gaan rijden, maar wie weet had ik het wel gedaan als ik nog met het "speelgoed" zou rijden en niet zou weten hoe slecht sommige zenders zijn die bij de toch redelijk dure RC-auto's zitten...
     
  14. Evodriver

    Evodriver Guest

    Heb zoiets dergelijks eens meegemaakt in Duitsland.
    Was tijdens een FG cup in Oberhausen. Dit circuit is gevestigd midden in de stad (kan in Duitsland blijkbaar :)), tegenover het Bero Center. (schijnt een grote "winkelcentra-keten" te zijn)
    Dit centrum heeft een hele grote parkeerplaats, waar nog steeds dikwijls gereden wordt (afstand Circuit - parkeerplaats is ongeveer 20 meter). Op de betreffende zondag reden op die parking ook enige mensen het hun brandstof wagens (kleinere schaal).

    Erg vervelend, dergelijke praktijken, helaas weinig aan te doen, na de klap althans....
     

Deel Deze Pagina