Hoe "echt" is Phoenix RC

Ik heb een paar vraagjes.

Heb sinds kort een Walkera Hiko 400.
Nog niet mee gevlogen maar druk aan het oefenen met Phoenix RC.

Hoe "echt" is het leren vliegen met Phoenix. Ook met diverse windsimulaties aan heb ik de helicopter(s) goed onder controle.
Hooveren, vliegen en landen gaan keer op keer goed zonder schade.
Ik vraag me nu af als ik hetzelfde toestel in het "echt" zou vliegen, vliegt dit dan net zo?

Oftewel als het in Phoenix goed lukt ben ik dan redelijk voorbereid om zelf een keer te gaan vliegen?

Waarmee is een Walkera Hiko 400 qua vliegeigenschappen mee te vergelijken, heb nu gekozen voor een Align T-rex450.
Als iemand daar een andere mening over heeft, dan wel graag een model dat in Phoenix voorkomt.

Alvast bedankt!

Een simulator is nooit helemaal hetzelfde als in het echt, in het echt heb je nl ook de zenuwen vn niet te crashen. De simulator zal immers een goede voorbereiding zijn voor het echte werk. Als je in de simulator al goed kan rondvliegen, landen, etc kan je eens het echte werk proberen maar overhaast niks!

Jelle​

ik weet niet of je bij een club zit maar als je daar bij zit is het mischien slim dat zij mee kijken.
maar een simulat is niet zo realisties als in het echt maar zoals jelle al zei het is een goed begin

groeten gerbert

Een simulator is nooit helemaal hetzelfde als in het echt, in het echt heb je nl ook de zenuwen vn niet te crashen. De simulator zal immers een goede voorbereiding zijn voor het echte werk. Als je in de simulator al goed kan rondvliegen, landen, etc kan je eens het echte werk proberen maar overhaast niks!

Jelle​
+1 !
sim is goed om je de eerst de basisbewegingen te leren zodat wanneer je int echt gaat vliegen je tenminste al weet welke stick wat doet.
ook naar later toe is het zeker heel nuttig, het is gratis oefenen en testen.
maar zoals Jelle schrijft...
De meesten onder ons doen op sim dingen die we int echt niet DURVEN en mss nog niet kunnen ook niet.
Realistisch vind ik het niet echt, in Phoenix kan ik autoroteren en beneden heb ik nog power over.... tja...
je hebt enkel iets bijgeleerd elke keer je je lipos terug mag opladen ;-)

Klopt wat hier gezegd wordt.
De combinatie van echt en simulator vliegen is wat je verder gaat brengen.
Op de sim ben ik ook altijd veel verder geweest en nog altijd.
Maar je haalt dat geleidelijk iedere keer wat in, en dat is het leuke aan de hobby en aan het vliegen met een Sim.
In het echt heb je te maken met een veel minder perfecte setup, en een heli die je goed moet LATEN vliegen alvorens je bepaalde dingen kan gaan doen die in de sim makkelijk lijken.
Dat te leren kost ook tijd, veel lezen, zoeken, uitwisselen van tips met medepiloten op een club bijvoorbeeld en opgedane ervaring.

Grt,
Eric

wat ik meestal doe en werkt tenminste voor mij;

ik zet wind en turbulentie aan

ik pak eerst een 700 heli en oefen ik wat ik wil en dan ga ik steeds met kleiner vliegen en wind steeds hoger zetten.

Oefen ik nooit meer dan 2 figuren. Eerst weer in het echt en dan pas weer aan 2 nieuwe figuren in de sim beginnen.

Eerste 15minuten doe ik alleen wat ik wil oefenen en dan pas ga ik lekker heen en weer gooien.

Ik doe nooit iets nieuw zomaar in het echt, eerst op de sim leren. Als je op de sim niet kan, kan je in het echt ook niet.

een simulator is niet heel echt vind ik het is gewon om al je richtingen te kennen

Nadeel van een Sim is dat je soms ook stuur correcties aanleert die in de praktijk moeilijk zijn af te leren. Ook lang niet alle modellen in Phoenix zijn realistisch. Vlieg maar eens met de Blade mCP x en geef flink rol en laat dan je stick los, de heli gaat dan vanzelf weer recht hangen. Zou je dit aanleren en in paniek het zelfde doen dan leeft je heli in het echt niet lang.

Erik

Back