hoe een Blue Airlines-Viagra samenstellen?

Ik heb me een nieuwe zwever aangeschaft van iemand op de club.
Nu ben ik al twee weekjes aan het tobben en aan't lezen in bouwverslagen hoe ik het een en ander ga inbouwen.
Hiervoor is dit forum natuurlijk super :D

Viagra%20algemeen.jpg


Hier men eerste probleem:
De romp kan ik gemakkelijk indrukken,en bij een zelfde zwever heb ik al gezien dat de romp kan barsten bij het landen, als een vleugeltip bvb de grond raakt en het model een draai maakt.
Daarom zou ik deze willen versterken zodat ik dit kan voorkomen. beter wat extra, dan achteraf, een romp herstellen die zijn sterkte kwijt is.

Alleen ben ik nog aan het twijfelen hoe dit te doen.

Hier wat foto's
rompBovenkantblairl.jpg
rompzijkantblair.jpg
normal_rompblairlines.jpg


Iemand heeft dunne streepjes carbon in lengte richting onder de vleugel in de romp geplakt. maar ik vraag me af of dit voldoende is, en of het niet beter is van een horizontale spant in de romp te monteren.
Ik heb gisteren gelezen dat kevlar nog beter is om schokken op te vangen en dat karbon vooral veel treksterkte heeft.

Heeft iemand een idee voor zo'n versterking? of bestaat er een link van een soortgelijk iets?

Groeten
 
Beste is om een paar koolstof rovings erin te leggen (lengte richting) en daar overheen een matje onder 45 graden dit kan kool of kevlar zijn net wat je hebt liggen.
 
Die gaat vast hard omhoog!

wou ik net zeggen, maarja wie geeft een vliegtuig ook zo'n naam!

Wel echt een supermooi ding trouwens!!! gefeliciteerd!!!

Wat ga je er allemaal instoppen? Heb je al ideeën of wat liggen?
 
De naam schijnt nu omgedoopt te zijn tot "blue race", blijkbaar viel de naam bij sommigen in slechte aarde toen het pilletje op de markt kwam.http://www.blue-airlines.com/blueracespecial_engl.html. Of het precies de zelfde is of een opvolger weet ik niet, want de mijne heeft een hq 1.0 profiel en de race een hq 1,5. Mijn versie is gewoon overspannen met oracover ipv glas of carbon versterking, dus ik wil hem niet te zwaar maken/belasten. Te meer ik nog niet weet of ik dit toestel wel zal kunnen beheersen(spannend).

Wat ik heb liggen voor erin is een twister40 Die 40 amp aankan tot 14 cellen
En ik heb 4 futaba s3150 besteld bij eheli 40Eu, voor in de vleugels en staart.

updates zullen volgen ,doch niet haastig maar naarstig, woehaha een spreuk van een oude leraar van me :wink:
 
Ik heb gisteren men Viagra ingevlogen. eerst een vluchtje gemaakt met men Mustang. Een beetje geoefend om met een goeie snelheid zo laag mogelijk over de grond te vliegen, dan full speed kort bij het veld blijven, en tussendoor een hoogte stage om men zicht en concentratie te wennen.

Dan de Viagra, perfecte vlucht en landinggemaakt. stabiele wind kwam uit de goede richting. goed zicht.
eerst heb ik er een beetje mee heen en weer gelopen, dan toen ik voelde dat hij draagkracht kreeg heb ik hem met halve motor los gelaten. perfect weg, geen stall gewoon plat rechtdoor gehouden richting de molens gas open getrokken en stijgen.

paar rondes mee gevlogen uitgetrimd. stoorkleppen getrokken, resultaat recht naar beneden. Met vol hoogte en stoor kan hij stil in de lucht gangen
Hij kan niet rap genoeg voor, dit model, hij remt op men prop die te weinig toeren maakt maar ik heb power zat om hem 60° omhoog te sleuren 400 Watt op 2,6 kg cam 13x7 op 10 cellen 1000 tr/v , Alle kleppen heb ik op volle uitslag staan (volgens de aanwijzingen) alleen heb ik nog wat d/r en exponentieel op men hoogte roer.

Het landen heb ik zonder stoor kleppen gedaan omdat de instellling van men hoogte roer niet klopte.Weet iemand welk een potentiometertje in een futaba fc18 moet voor men hoogte in de vlucht te regelen? ik heb 2 maal een doorlanding gemaakt omdat ik te ver zou uitkomen. 3 de keer mooi vlak aan de grond, met een schuiver van zeker 20 meter voor i stil stond. oef

conclusie ik was hem meester, was zelfs een beetje traag op de rolroeren exp uitgeschakeld in de vlucht. volgende keer nog een beetje vliegen en gewend worden. en dan 5s lipo's erin.
:)
 
Back
Top