Hoe en waarmee bouw ik m`n eigen slow/park flyer ?

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Semafoor, 17 okt 2002.

  1. Semafoor

    Semafoor Guest

    Nu ik uitgekeken ben op mijn multiplex twinstar wil ik toch iets anders.
    Heb al besloten dan m`n volgende modelletje een slow/park flyer moet zijn en ben deze van plan zelf te bouwen ( met depron?? ). Weet iemand hoe ik aan een bouwtekening kom ( iets met een span van +/- 90 cm) en waar ik als beste het materiaal kan halen in omgeving laren ( baarn, soest, hilversum, huizen mag ook iets verder zijn). Welke lijm kan ik als beste gebruiken.

    Ook ben ik opzoek naar een slowmo of iets dergelijks voor een redelijk prijsje om het slowflyen onder de knie te krijgen.

    Goede tips bij het bouwen van een model zijn ook welkom uiteraard
     
  2. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Kijk eens rond op dit forum?
    Verschillende van je vragen zijn al in div draadjes beantwoord.

    Als je er geen probleem mee hebt dat je vliegtuig zwart wordt, zwarte depron is te koop bij Nijhof Baarn.

    Lijm vraag is al in ander draadje uitgebreid beantwoord.

    Div kisten te zien op oa www.ezonemag.com
     
  3. Semafoor

    Semafoor Guest

    Ik heb liever een ander kleurtje. Waar kan ik nog meer terecht?

    Op www.modelbouw.com kan je styro platen kopen. Is dit materiaal geschikt???
     
  4. Harold

    Harold PH-SAM

    Lid geworden:
    16 aug 2002
    Berichten:
    3.226
    Locatie:
    Almere
    Die plaaten zijn niet geschikt. Het is geen schuimplaat, maar hard materiaal.
     
  5. Semafoor

    Semafoor Guest

    Ik ben vandaag begonnen met de bouw van m`n slowflyer. Nadat ik de depron plaat gehaald had bij nijhof ben ik meteen aan de slag gegaan.
    Vleugel en staart is nu helemaal af. Span is 90 cm. Nu heb ik een vraag.:
    Hoe maak ik de vleugel aan m`n koolstoffen stokje vast?? Zijn hier klemmetjes voor?
    Of kan ik dit ook gewoon lijmen met constuctie lijm.
    Voordat ik kan vliegen heb ik ook nog een motortje en een landingsgestel
    nodig. heeft iemand nog een gecrashed modelletje liggen waarvan ik het motortje ( bij voorkeur van slowmo ) en het landinggestel van kan overnemen voor weinig. :roll:
     
  6. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Sorry, 2e hands motortjes voor volgende wrakken.
    bovendien moet ik nog steeds zo'n GWS kreng de levensduur van de slomo zien overleven!

    Hey, jij woont in Laren, dus poen genoeg om bij de 2 broers gewoon een ikarus BlIII vertragingkje op te halen.
     
  7. Harold

    Harold PH-SAM

    Lid geworden:
    16 aug 2002
    Berichten:
    3.226
    Locatie:
    Almere
    Semafoor,

    Let op dat je niet te klein bouwt. Mik op 10g/dm2 of lager voor vleugelbelasting, anders wordt het lastig te vliegen binnen.

    Ikarus aandrijving is een goede op 6 of 7 cellen.
    Ook andere 280 vertragingen zijn bruikbaar.

    Directe aandrijving lukt ook vaak wel aardig.
    Een speed 280 6v met een gunter doet het leuk op 6 of 7 cellen (sanyo twicell, gp 600mAh, of 350 nidacs)
    Speed 300 7.2 volt (vooral niet de 6v!) direct op 7 of 8 cellen gp 350 mAh bevalt ook goed.
     
  8. Semafoor

    Semafoor Guest

    Heb vandaag ook een Slowmop gekocht. Is namelijk bijna even duur als een motortje en landingsgestel nieuw. Ik heb de wielen , de motor+vertraging en prop uit de doos gehaald en op m`n eigen slowflyer gezet. Over 2 maanden ga ik verder met m`n slowmo

    Op dit moment weegt mij slowflyer 114 gram met motor en servo`s en er moet nog een accu, regelaar en ontvanger in. Span is 92 cm en het vleugel oppervlakte is 14.8 dm3.
    Is ie niet te zwaar????
     

Deel Deze Pagina