Hoe erg is is mijn miglet er aan toe?

Een tijdje geleden kocht ik mij een rode Great planes elektrify miglet.
Ik gebruikte het standaard bijgeleverde brushed 370-motortje op de fan en heb de indruk dat hier power te kort is. Handstart lukt niet of nauwelijks (enkel van een steile heling naar beneden gooien lukt anders raakt hij de grond)
Slechts 1 keer heb ik het toestelletje kunnen vliegen.
Eens in de lucht ging het dan wel onmiddelijk vrij hard. Ik had heel wat bij te trimmen maar gezien de snelheid moest ik bijna constant rondjes draaien. Tijdens het bijtrimmen zag ik het toestel plots (??!!??) een onbedoelde rol maken.
Ik heb hem er niet uitgekregen en ben aan volle snelheid tegen de grond gesmakt.
Tot mijn grote verbazing viel de schade mee!??? Een heel klein stukje schuim van de romp en een indeuking (hamonica-achtig) aan de airintake.
Niks dat niet meer te herstellen is dacht ik. (al ben ik wel een beetje bang van de deuk in de airintake... gaat er wel nog genoeg airflow doorgaan?)
Wel kreeg ik geen enkel reactie meer op bevelen vanop de zender. Het toestel reageert helemaal niet meer.
Ik vreesde dus dat er ergens elektronica stuk is.
Thuis getest bleek het de ontvanger te zijn die defect is! (oorzaak van de crash of veroorzaakt door de crash!???)

Mijn zorg gaat nu uit naar de deuk... gaat dit de airflow zodanig beïnvloeden dat mijn toestelletje niet meer vliegt...?
Gaat mijn toestel hierdoor schuintrekken?
Valt dit op één of andere manier recht te maken (met warmte???)

Hier enkele fotos

MigletSchade%20001.jpg

Stukje piepschuim weg
MigletSchade%20002.jpg

MigletSchade%20003.jpg

deuk in de air-intake

de goede kant zonder deuk
MigletSchade%20006.jpg

slechte kant met deuk
MigletSchade%20004.jpg

MigletSchade%20005.jpg

MigletSchade%20007.jpg

Vliegen zal hij nog wel kunnen, maar ik zou de inlaat wel zo glad mogelijk maken (zo min mogelijk verstoring van de lucht).

De deuken die aan de buitenkant van de inlaatring zitten, zou ik me niet direct zo druk over maken. Het is voor de fan heel moeilijk, dat als je vliegtuig vliegt, om daar nog lucht vandaan te zuigen.
De binnenzijde van inlaatring, zou ik wel zo goed mogelijk in originele staat terug brengen.

Op de foto, die je recht van voor hebt genomen, is te zien dat de inlaat niet netjes rond meer is. Maar links onder een beetje gegolft is.
Kan je deze nog met je vingers terug duwen in een gladde vorm? Zo ja, kijk eens of je het met seconde lijm vast kunt plakken aan de styropor (LET WEL OP, WEL SECONDE LIJM GEBRUIKEN DIE GESCHIKT IS VOOR STYROPOR)

En als dat niet lukt, kan je nog altijd het slechte stukje inlaat wegsnijden, en met balsa plamuur, een nieuwe inlaat lip maken.

succes

groetne Paul

Terugduwen met vingers naar gladde originele vorm lukt niet.
Het is echt hard in elkaar geduwd en vervormd ... ik denk als ik teveel kracht ga zetten dat ik erdoor ga duwen.
Snijden en vijlen (eventueel balsa plamuur) lijken mij inderdaad de beste oplossing!

bedankt salamander

hmmmzz, ik zie een Jeti-ontvanger, zorgt bij mij ook geregeld voor onbedoelde roeruitslagen. :evil:
Geen problemen gehad bij de reikwijdtetest?

het ziet eruit als een rex5 van jeti.

Ik heb deze in een voodoo zitten, pylonracertje met een mega 16/15/3 op 3S en 4,7x4,7 prop.

De voodoo is zeker sneller dan deze miglet. En ik heb tot op heden totaat geen problemen gehad met de ontvanger. Ben er eigenlijk zeer te vreden mee.
Ook reikwijdtetest was bij mij perfect, niet slechter dan normale standaard ontvangers

jullie hebben toch wel het kristal vastgezet met een stukje tape?
Dat is wel een euvel bij deze jeti ontvangers, kristallen die los gaan.

Ik heb deze ontvanger in een 5-tal toestellen (parkflyers - shockflyers) zitten.
Tot nog toe geen enkel probleem mee gehad.

Kristal vastzetten met kleefband lijkt mij inderdaad goed idee!!! 8)

Back