Ik balanceerde mijn fannetjes altijd zo uit,
volledige van met mantel losjes in de hand houden (opletten dat je niet te hard nijpt vooraan zodat de bladen niet raken aan de mantel) voorzichtig het hele toerentalbereik afgaan en voelen of hij trilt. Zoja op een blad een klein stukje tapje kleven en opnieuw proberen. Afhankelijk van het resultaat het stukje tape een blad opschuiven en nog eens opnieuw proberen tot je zo de hele fan gehad hebt, in het beste geval heb je van de eerste ronde al prijs maar anders een kleiner of groter stukje tape gebruiken en altijd maar opnieuw proberen tot je een bevredigend resultaat hebt. Daarna kan je dan aan de binnenkant van de spinner een drupje cyano aanbrengen zodat je het tapje niet meer nodig hebt dit is echter niet echt nodig want ik heb ook fannetjes gehad die gewoon hun dienst deden met het tapje zonder dat dit ooit gaan vliegen is. Ik geef toe dat dit als het niet goed meezit wel een tijdje kan duren maar als je dan beloond wordt met een mooi draaiend fannetje is als dat proberen snel vergeten want een electro-jet mag zo mooi zijn ik vind het verschrikkelijk als hij kabaal maakt alsof er een verbrandingsmotor inzit.
Dirk