Hoe futuba 7c te programmeren op Trex 450

hallo geachte lezer. Ik heb net een Trex 450 via het forum gekocht. Ik ben in het bezit van een futuba 7c zender en wil deze afstellen voor deze heli. Tot op heden krijg ik het niet voor elkaar. Kan iemand mij helpen door de gegevens van de diverse instellingen naar mij te mailen via een prive bericht.. Alles werkt echter bij het gas geven blijft de pitch laag. Bvd Gijsbert

Tja. Dat werkt niet.
Instellingen etc kopieren gaat mis. Iedere heli is anders, iedereen stelt het weer anders in.

Gewoon handleiding erbij, pitchmeter erbij.
En even de algemene technische kennis sticky lezen onder heli's algemeen.
Is ff lezen , maar dan snap je wel wst je gedaan hebt, en wat je moet veranderen om het vlieggedrag beter te krijgen.

Als je na het lezen van de sticky vragen hebt, horen we ze graag..
Maar veel staat daar besproken

En vergeet niet even de motor los te halen van het hoofdtanwiel, dan kun je veilig en zonder schade de boel inregelen.

idd, René
futaba heeft kanaal 3 revers

ehhhmm .. youtube heeft mooie filmpjes over het programmeren,
maar dat duurt even 10 minuten, die moet je wel tijd hebben

Groet
Uwe

Heren alvast bedankt voor de reacties. Ik ben inmiddels al ver gekomen bijna alles werkt. Het enige wat nog niet werkt is de giro. Ik heb deze Align GP 780 al wel geprogrammeerd.
Ik merk bij het testen geen correctie bij onverwachte bewegingen. Tevens merk is dat de rudder vrij traag gaat.Ik heb de giro aangesloten op kanaal 4 (rood zwart en wit) en de gele draad op kanaal 5. Wat doe ik fout of moet ik nog iets op mijn Futuba 7c programmeren Groet Gijsbert. Berichten graag via pb.

gyro gain moet je in de zender instellen !

dat is waar uwe,

maar hebben die gyro's niet zo'n modus waar je 'm eerst hardware matig op moet zetten? ( groene led - rode led )

Althans, dat had iemand van 't weekend op de club ook.

en daarna speel je met je gyro gain je zender.

Floris dat is juist. Gr Gijsbert.
Dan kan ik wel een keer meekijken met de instellingen als je wil. Ik vlieg zelf ook Futaba icm 3GX. Ben er zelf vrijwel altijd op zondagochtend.

De software instellingen heb ik in eerste instantie eigenlijk allemaal op de "standaard" waarden laten staan, dat is een goede basis om vanuit te beginnen.

Het enige dat je even uit moet zetten in de software is "Cyclic pitch exponential" zodat je met expo vanuit de zender kan werken.

De gyro in de 3GX is inderdaad een GP780.

Gyro rood / groen heeft idd te maken met rate of HH modus,
maar word ingesteld in de zender,
bij Futaba lager dan 50 = rate (meest rood lampje)
..en hoger dan 50 = HH (meest groen lampje)

Groet
Uwe

ff klein beetje opletten..

De gp 780 (zo even uit mijn hoofd) heeft bij opstarten een groen of rood lampje
groen staat dan voor heading hold, rood voor normal.

Tijdens de setup kun je aan de lampjes zien wat de instellingen verder zijn. analoog/digitaal, limits, correctierichting etc.
maar daar zie je buiten de setup helemaal niets van

Het rode / groene lampje wat opkomt met normaal opstarten, is dus heading hold of normal vliegmodus
dit kun je met de gain aanpassen.

Uwe, bij sommige futaba zenders kun je kiezen. Normaal bij futaba is -100 tot 0 = normal
1 tot +100 is heading hold.

Spectrum is meestal 0 tot 50 normal, en 51 tot 100 is heading hold

idd @Student:

en dan kan je nog instellen tussen GY (gyro) en STD (standaard)
dan heb je weer heel andere waardes ...

gr. Uwe

Heren, bedankt voor al de informatie. Als het goed is werkt de heli nu. Ik zal deze laten invliegen door een heli vlieger. Dit is voor mij namelijk nieuw. Ik vlieg alwel met een quadcopter, curare, E2K, hawk en nog ander vliegend materiaal.

Back