hoe ga ik verder met mijn vliegtuig?

• Topicstarter Topicstarter Okke
  • Startdatum Startdatum
O

Okke

Guest
Hallo,

Ik ben bezig met een oud vliegtuig in elkaar te zetten. Ik gok uit de 80er jaren. Ik heb de romp van het vliegtuig afgemaakt, maar nu weet ik niet meer waarmee ik verder moet gaan.

De motor is te groot, dus er moet een gat uitgesneden worden, maar met welke hoek moest de motor hebben tov. het vliegtuig?
Als als ik een gat gemaakt heb in de romp, wat kan ik dan het beste doen?
plastic er overheen, of eerst het binnenwerk afmaken (zodat de sensors enz. er in kunnen?
Ik hoop dat op iemand mij verder kan helpen...../ tips kan geven

alvast bedankt!

Okke

hoi

welke type vliegtuig is het dat je aan het bouwen bent???? En wat voor motor ga je er inplaatsen?? Hoeveel cc??? Want als je al een gat in je romp moet maken moet hij toch al erg groot zijn en te zwaar voor het type vliegtuig dat je aan het maken bent volgens mij.

groeten

wat voor model is het heb je eventueel foto`s?
dat maakt het wat makkelijker waar je het over hebt

Ik heb de romp van het vliegtuig afgemaakt, maar nu weet ik niet meer waarmee ik verder moet gaan.

Mischien een idee om ook de vleugels te gaan bouwen :wink: (of zijn die al klaar.

verder is het idd handig als je foto's an de motor en het vliegtuig plaatst of op z'n minst het type motor en aantal cc en welk model/fabrikant vliegtuig.

Laurens

Nu neem je de hele handel mee naar een vliegclub en laat het grondig bekijken. Erg moeilijk om je via een forum voor alle valkuilen te behoeden. Sowieso handig om alles te laten controleren voor je gaat bekleden en e.e.a. definitief uit het zicht verdwijnt.

www.modelvliegsport.nl -> clubs
www.airtoi.com -> clubs

bedankt voor de reacties,
en, ja de vleugels zijn al af en hebben al een laagje plastic.
Ik kan het serinummer helaas niet vinden.
Het motortje was 4 cc.
Het vliegtuig is ongeveer 50cm bij 75 cm.
Ik denk dat ik de tip van ron ter harte neem en eens bij een ervaren modelvlieger met het vliegtuig onder de arm aan kom kloppen.

Groeten Okke

Een 4cc op een vliegtuigje van 50x75cm? Ik ben bang dat zoiets er als een raket vandoor gaat. Niet echt een beginnersvliegtuigje dus. Ik raad je dus met klem aan om het advies van Ron te volgen en er mee naar een club gaat. Als je dat niet doet ben ik bang voor de mogelijke gevolgen.

Back