Hoe ga jij met Lipo's om?

• Topicstarter Topicstarter Frans
  • Startdatum Startdatum
Die geur zit ook wel om nieuwe lipo's als je goed je neus er tegenaan houd.
ik vind het niks met thinner te maken hebben, beetje aardbeien oid., zoet...

Kan er niet 1 centraal topic komen, ipv elke keer weer dit opnieuw te bespreken zodra er weer iets fikt in de wereld. Dit is topic 50 oid.

Ik ga niet voor de 5e keer hier opschrijven hoe ik mijn lipo's behandel sinds mijn zolder afgefikt is...

Zijn er mensen die hun batterijen na het vliegen meteen weer opladen voor de volgende keer? Bij mij zit er vaak een week tussen. Ik heb ivm werk eigenlijk alleen zaterdag tijd om te vliegen. Dus wat ik nu doe is ze na het vliegen tot 50% opladen en dan een paar dagen voor het weekend (donderdag of vrijdag) de rest.

Het is natuurlijk ook zo dat elke keer als je een batterij oplaad je een stukje levensduur verkort. Dus wellicht dat gewoon in een keer laden beter is.

Dat is met lipo minimaal hoor, heb mijne nou al een paar maandjes, zoon 50 cycles elk, en er ging in het begin na het cyclen 2380 in ongeveer, en nu gaat er 2330 in, soms wat meer, soms wat minder.. dus ach, dat valt ook nog wel mee.

Is er met LiPo's eigenlijk een gevaar bij het bewaren in huis? M.a.w. kunnen ze spontaan stuk gaan en beginnen branden?

Ik woon in een appartement. Zelf ben ik van plan ze te bewaren in LiPo-zakken die op hun beurt in een metalen doos gaan.

Volstaat dit?

Nee, ze zullen zeker niet spontaan ontbranden hoor! Tenzij ze dichtbij een warmte bron bewaard worden. Van wat ik begrepen heb gaat het 9 van de 10 keer fout tijdens het opladen. Lees: verkeerd opladen. Wees ook voorzichtig als je een crash gehad hebt.

Ik doe met je mee hoor, als mede appartement bewoner, zo'n lipozak lijkt me geen verkeerd idee. Ik denk dat ik er binnenkort zeker een of twee haal.

Ik heb gister nog een opgebolde lipo proberen te laten fikken, maar een paaltje met een spijker.. gaf niet meer dan de rook, ongeveer evenveel als een standaard sigaret, maar verder niks.. dus hoe gevaarlijk zijn ze nou echt.. willen we gewoon geloven dat ze gevaarlijk zijn of?

Back