Hoe heet dit schip (statenjacht)

• Topicstarter Topicstarter Statenjacht
  • Startdatum Startdatum
S

Statenjacht

Guest
Ongeveer 34 jaar geleden heb ik een statenjacht gekocht, deze is behoorlijk aan vernieuwing toe en ik wil het dus gaan opknappen, echter ik heb geen idee hoe dit schip heet, het lijkt erg op het Statenjacht utrecht maar enkele details zijn anders, romplengte van dit schip is circa 75 cm.
Ik mag hier geen foto uploaden dus plaats ik de verwijzing naar een afbeelding van dit schip.
http://link.marktplaats.nl/132857165
Graag uw reactie

Geen idee staat rechts onderin bij mij.
Regels voor berichten Je mag nieuwe discussies starten
Je mag reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag jouw berichten bewerken

Ongeveer 34 jaar geleden heb ik een statenjacht gekocht, deze is behoorlijk aan vernieuwing toe en ik wil het dus gaan opknappen, echter ik heb geen idee hoe dit schip heet, het lijkt erg op het Statenjacht Utrecht maar enkele details zijn anders, romplengte van dit schip is circa 75 cm.

J68jLlCtfnsVkbFUIBCrTQ==.jpg

Lijkt ie op deze boot?

De foto is van een bouwdoos van Billing Boats, tek. geeft echter 1979 aan, 28 jaar geleden.

De doos vermeld ook alleen maar STATENJACHT en in het begeleidend schrijven heb ik ook geen andere naam kunnen ontdekken.
Zo op het oog zijn er zeker veel overeenkomsten met het Statenjacht Utrecht.

Gr A.

Statenjacht

Geachte A
Dit is inderdaad de zelfde boot, graag zou ik informatie hebben waar ik onderdelen kan kopen, ik ben in de veronderstelling dat ik de mijne gekocht heb ergens rond 1973, maar zeker niet in 1979 misschien is dat een heruitgave.
Ongelofelijk hoe snel deze reactie kwam.
Met vriendelijke groeten C

Lijkt ie op deze boot?

De foto is van een bouwdoos van Billing Boats, tek. geeft echter 1979 aan, 28 jaar geleden.

De doos vermeld ook alleen maar STATENJACHT en in het begeleidend schrijven heb ik ook geen andere naam kunnen ontdekken.
Zo op het oog zijn er zeker veel overeenkomsten met het Statenjacht Utrecht.

Gr A.

Als je op zoek bent naar onderdelen dan raad ik aan om eens een kijkje te nemen bij Authentic Shipmodels in Nieuwersluis (was voorheen de modelbouwwinkel in Scheepvaartmuseum Amsterdam)
www.authenticshipmodels.com

ben zelf ook bezig met hetzelfde model, echter dan is het de bedoeling om deze radiografisch te gaan maken.

Statenjacht

Hartelijk dank, mocht iemand toevallig de bouwdoos of losse onderdelen hebben, dan hou ik me aanbevolen.

Als je op zoek bent naar onderdelen dan raad ik aan om eens een kijkje te nemen bij Authentic Shipmodels in Nieuwersluis (was voorheen de modelbouwwinkel in Scheepvaartmuseum Amsterdam)
www.authenticshipmodels.com

ben zelf ook bezig met hetzelfde model, echter dan is het de bedoeling om deze radiografisch te gaan maken.

ik vind net in een boekje van billing boats (no.4 ?) dit zelfde statenjacht. er staat geen naam bij, wel dat het origineel gebouwd is voor de west indische compagnie, en zo als daar staat, is beschreven in groot detail in het boek "witsen's scheepsbouw en bestier"
misschien dat je het boek kunt vinden.

Toevallig dat jou forumnaam net begint met de letters van de voornaam van de eigenaar van Lanasta. ;)
Klopt dat?
In dat geval: Wim hier, ook ex modelbotenclub "De Golfbreker"
:)
Nog steeds "grijs" aan het bouwen?

Wim

(edit: ik heb even in je profiel gekeken: Hoi Jan Tinus! Hoe gaat het in Emmen?)

statenjacht

ga even kijken bij eurosail.nl en dan gallerij daar is een reportage van het model en van de replica misschien heb je er wat aan ,

groet aegir_2

Back