hoe heet wordt een reso pijp??

hallo,

ik wil een reso pijp in de romp inbouwen en in een tunnel wegwerken.
wat ik wil weten is hoe warm de pijp wordt en of ik hem thermisch moet isoleren of beter de tunnel voor en achter open laten zodat de warmte weg kan stromen, of misschien beide.
naast de reso pijp komt de brandstoftank en erboven de elektronika.
motor is 80cc benzine en wordt gebruikt op een 280cm sleper.

graag jullie mening of ervaring en bij voorbaat dank!

Erik

Als je een expansieuitlaat inpakt kan zijn werking verloren gaan wanneer er teveel hitte in komt en geloof me...bij benzinemotoren kan dat behoorlijke hitte zijn. Als ie te koud blijft werkt ie echter ook niet optimaal. Ik zou hem niet inpakken maar zorgen voor voldoende luchtstroming door de tunnel. Na verloop van tijd zal de uitlaat iets aankolen van binnen en zal ie iets minder hitte uitstralen (niet heel veel minder) en nog beter gaan werken...

Vrij ophangen in een tunnel waar rondom minimal 10 mm plaats is .
Voor en achter moet de tunnel open zijn zodat de warme lucht er uit kan .

Eventueel een alu lamellenrooster gebruiken zodat de lucht er uit getrokken word.

En de pijp niet gaan isoleren , hij moet de warmte kwijt kunnen .

En dat een pijp verkoolt komt uit de 1:25 periode.
Bij 1:50 met goeie olie verkoolt niks . ;)

Mvg Johan

Die hoeft niet groter te zijn.

Als de warme lucht er maar uit getrokken word door de vaartwind.

Ik gebruik alulamellen om een vacuum te creeren.

Mvg Johan

Post ff wat je ervan gemaakt hebt Erik.

Ben ik dan wel weer benieuwd naar:)

zal wel wat foto's maken.
uitlaat licht nu in de romp met een uitgang halverwege de romp naar buiten.
aan de achterkant onder het hoogteroer is de romp open wat een mooie afvoer is voor de warme lucht.
de uitlaat bocht komt naast de carburateur door het motorschot in de romp, ik moet daar toch een gescheiden gedeelte maken warme lucht voor de carburateur is niet optimaal.

ik vraag me ook af of het voor de carburateur wel gunstig is in een soort vacuum kanaal te zitten, zou die niet in een afgesloten ruimte moeten zitten met een luchttoevoer vanaf de motor of draaf ik dan te ver door?( 3w80 carburateur steekt door het motorschot in de romp)

hier gaat het om!

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Back