Hoe het beste beginnen met heli vliegen

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door drestar, 26 feb 2018.

  1. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen
    Volgens mij heb ik een vervanger GY401 op Aliexpress gevonden voor 20 euro,deze lijkt er veel op?
    [​IMG]

    bij toemen zijn nog wel heel veel onderdelen te koop voor de zoom 450 als ik hun website mag geloven?
    2 pagina's vol met onderdelen,
    en ook rotorbladen,deze hebben nog in ruime voorraad.de standaard en upgrade bladen,dit staat erbij.
    ik heb mails gestuurd met een aantal vragen erover maar nog geen reactie op terug gehad. ben dus wel benieuwd daarnaar of loopt die website achter? lijkt wel een beetje te mooi om waar te zijn vind ik. heli waarvan de maker niet meer bestaat en hun hebben alles nog na ruim 10 jaar.

    voor de rest blijf ik ondertussen door zoeken naar een 450 model, dat er onderdelen voor te krijgen zijn is inderdaad het aller belangrijkste,

    maar ja zo'n zoom voor weinig geld en dan een gyro van Aliexpress voor 20 euro
    staart servo S9257 heb ik ook al kunnen vinden voor 14 euro als die erop moet?
    en dan een set gewone servo's voor 20 euro met een lipo 3S 2200mah voor 20 euro heb je voor 150 euro een 450 model vliegklaar. zender en ontvanger heb ik natuurlijk al.
     
    Laatst bewerkt: 18 mrt 2018
  2. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.837
    Locatie:
    Nootdorp
    Beter ga je voor een 2e hands GY 401 gyro. dan die imitatie brol gyro die het vlieggedrag van de helikopter verpest.
    De zoom is een leuke heli maar je moet wel zeker zijn dat je onderdelen kunt kopen.
     
  3. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen
    Heb je misschien ervaring met deze Chinese variant?
    van wat ik lees, is dat kopers er tevreden over zijn. het prijsverschil ligt inderdaad nogal ver uit elkaar met die van Futaba wat het haast ongeloofwaardig maakt maar dat wil niet altijd zeggen dat de werking daardoor minder is. veel mensen denken al vaak vooraf dat iets te goedkoop is zal het wel niet goed zijn.dit was misschien 15 jaar geleden nog wel zo maar in 2018 is dat toch wel anders. die chinezen zijn steeds beter geworden in hun namaak.
     
  4. raptor117

    raptor117

    Lid geworden:
    2 jan 2010
    Berichten:
    571
    Locatie:
    Brabant of omgeving
    Hier haak ik af....
     
  5. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen
    Dacht dat je allang afgehaakt was..
    maar bij jou moet dan zeker alles veel geld kosten want anders is het niet goed,
    zulke mensen ken ik ook, die kopen liever bij de benzinepomp een flesje water voor 2 euro dan in de supermarkt een heel pak van 6 stuks voor 50 cent,
    of geef anders eens een goede reden dan waarom het in jou ogen niet goed zou zijn?

    vanmiddag nieuwe oplaadbare batterijen gehaald voor mijn vliegtuigen bij de Aldi,

    misschien ook niet goed?. omdat Aldi is goedkope winkel
     
  6. renetl50

    renetl50

    Lid geworden:
    1 jun 2014
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Borne (OV)
    Het gaat de meeste mensen er niet om dat het geld moet kosten, koop gewoon iets wat recent is.
    Dus een trex450 is gewoon aan te raden aangezien daar voldoende onderdelen van op voorraad zijn bij diverse winkels.
    En houd er maar gewoon rekening mee dat het geld kost, mag het niks kosten is dit geen geschikte hobby.
    En nee wij zijn ook niet allemaal miljonair of zo maar door schade en schande ook wijs geworden.
    Dit proberen we juist een ander te besparen.
     
  7. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen
    Dat snap ik

    zit zelf ook al langer in de modelbouw dus weet zelf ook wel hoe het werkt.
    ik wil nog even afwachten wat Toemen mij gaat antwoorden,

    trex 450 heb je ook een hoop clonen van ,natuurlijk goedkoper ,onderdelen uitwisselbaar en wil niet altijd zeggen dat namaak altijd heel slecht is omdat het goedkoper is
     
  8. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.837
    Locatie:
    Nootdorp
    Een gyro die niet 100% werkt maakt je heli een drama om te vliegen. Heus, ik heb er wat gehad.
    De combo waar je op hebt gereageerd van Helihenk zal goed zijn.
     
  9. renetl50

    renetl50

    Lid geworden:
    1 jun 2014
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Borne (OV)
    Nu heb ik een vraagje waar doe jij oplaadbare batterijen in, in welke vliegtuigen?.
    Mocht je een 2e hands heli kopen laat hem dan voor vliegen zie je in iedergeval dat je geen kat in de zak koopt.
     
  10. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.951
    Locatie:
    Rotterdam
    Je vertelt al dat je veel in vliegtuigen doet.
    Laat nou..
    Grappig genoeg...
    In vliegtuigen veel van de chinese zooi gewoon goed genoeg zijn.
    Tenzij je serieus 3d gaat vliegen..

    In heli’s moet het gewoon goed zijn.
    En vanaf goed, heb je nog beter, en veel beter.
    Maar is het niet goed, komt het vlot omlaag. Wat meer kost dan heel het ding, als je zo werkt.

    Koop geen zoom.
    Er is niets voor.
    1 crash, en je kan een grroot probleem hebben.
    Als 1 onderdeel niet leverbaar is, houdt het op.
    Of je moet het ombouwen..

    Qua gyro.
    Koop gewoon normaal.
    Gyro’s zijn prijzig, maar bepaalt wel je volledige heli beleving.
    Align heeft wat. Futaba.
    Wil je “testen” met een 20 euro geen garantie gyro...
    Leef je uit.

    We vertellen alleen wat ervaring leert..
     
  11. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.933
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Dat bedrijf loog in 1984 al met "alle onderdelen van de Bell 47G op voorraad" en dat was toen ook al niet waar (zelfs niet een heel klein beetje) en die was toen nog maar 2 jaar uit productie. Die Zoom is al iets van 10 jaar uit productie, en ze flikken dat kunstje dus nog steeds....

    :D optimistisch blijven! Vooral optimistisch blijven... wie weet ben jij wel toevallig die ene voor wie het wél werkt...

    Dat ding zal gerust "iets" doen... Vermoedelijk zit er electronica in uit 1990 of zo....

    Klopt... en suggesties over wat acceptabel is, zijn reeds in het begin van dit draadje gegeven.
    Helemaal kant en klaar, hoef je je niet meer af te vragen of het wel of niet werkt.
    En dat bliefde je niet.
    Maar je gaat, als je straks klaar bent met je eigen verzameling crap en rommel bij elkaar te vegen, echt niet goedkoper uit zijn. Alleen heb je dan iets waarvan je nog maar moet afwachten of het vliegt

    Ik heb sowiso, in de tijd dat dit draadje nu loopt, meerdere T-rex (van kloon tot origineel) 450 heli's te koop gezien, zowel hier als op Facebook (Zoek maar eens op "RC airmodels aangeboden, gevraagd of te ruil") maar toch blijf je volharden in je eigen brouwseltje...

    Je had allang kunnen vliegen, voor ergens rond de 100 euro....
     
    Laatst bewerkt: 18 mrt 2018
  12. Tbird2

    Tbird2

    Lid geworden:
    7 nov 2008
    Berichten:
    715
    Locatie:
    Doesburg
    Ergens in het begin van dit hele verhaal heb je het over jou Lama V4, je vind hem niet fijn vliegen omdat je continu "jaw" moet trimmen. Ga dan een 450 vliegen, die vele malen sneller om zijn as draaid en zet er dan een goedkope gyro op, Denk je dat je dan lol hebt aan het vliegen?

    Ik zal niet zeggen dat alles wat goedkoop is niet werkt, ook over de gyro die jij gevonden heb kan ik niet oordelen, maar....
    Als je op 1 ding niet wilt besparen is het wel je gyro. Koop lekker alles goedkoop, maar niet je gyro.

    Ik denk als je op dit forum een "gezocht" advertentie plaatst, of je houd wat 2e hands sites in de gaten dat je best een GY401, CSM of Spartan kunt scoren voor rond de 25 euro.

    Geloof mij, en alle andere posters hier maar, je kunt jezelf geen groter plezier doen als een goede gyro.
     
  13. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen
    Goede gyro is inderdaad erg belangrijk, en omdat ik verhalen had gelezen van anderen die met de Chinese namaak gyro tevreden mee waren dacht ik dat die wel goed zou zijn.ik doe altijd wel eerst onderzoek voordat ik daadwerkelijk iets ga kopen maar veel kopers ervaringen kon ik niet vinden,
    die zoom zal nu waarschijnlijk niet doorgaan denk ik als ik brutus zijn bericht zo lees over Toemen,

    het leek mij eerlijk gezegd ook al te mooi om waar te zijn voor een helicopter die allang niet meer in productie is.
    ze verkopen de 425 en de 450 beiden nog ,alleen voor de 425 staan er geen onderdelen op hun website, alleen voor de 450 staan 2 pagina's vol met de meeste onderdelen op ruime voorraad,
    maar ik heb afgelopen week 2 berichten gestuurd naar Toemen en tot op heden nog niks terug gehoord dus vind dat dan toch een beetje vreemd. gelukkig heb ik dus niet gelijk een bestelling geplaatst en geld overgemaakt,

    overigens heb ik dit wel eens gedaan bij webshops waar iets op voorraad stond en bleek dat het er niet eens was.
    dat gebeurd dus wel vaker, en meestal krijg je wel gewoon je geld weer terug maar je hebt er niks aan.

    zal ook eens een beetje voor 2de hands kijken. moet wel ergens in de buurt zijn dan want ik wil er geen 4 uur voor gaan rijden,
    heli voorvliegen is dan wel gewenst als ik iets 2de hands ga kopen maar het liefst koop ik natuurlijk een nieuwe..

    Ik maak zelf de accu's voor mijn vliegtuigen om de servo's te bedienen .4x AA van 1.2 volt
     
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2018
  14. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.951
    Locatie:
    Rotterdam
    dat is het hele punt van de chinese spullen.

    Er is ALTIJD wel iemand blij mee.
    is ook een deel van hun strategie. hun eigen medewerkers gaan het ding overal prijzen..
    5 sterren etc.

    De eerste 5 batches zijn misschien ook echt wel goed.
    Maar die zijn met 2 maanden verkocht, en daarna gaat de klad erin.
    Maar de geweldige recensies staan er nog steeds...
    Vanwege de prijs (vaak ongeloofwaardig laag tegenover "het echte spul") zullen ook niet veel mensen reviews en artikelen schrijven..
    Die nemen hun verlies, en klaar.

    bij mij persoonlijk gaat het bij iedere goedkope stap fout..
    iedereen heeft servo xxx.. bij iedereen gaat het goed. behalve bij mij, daar gaan er 3 in no time over hun nek..
     
  15. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen
    Tja daar zeg je wat,

    bv de wltoys 950 is wel een goede heli behalve de servo's moet je vervangen. iedereen schrijft daarover maar vanwege de prijs van 100 euro RTF voor een volledige 3D helicopter die ook nog eens goed vliegt gaat niemand daar verder over zitten klagen.

    ik koop op dit moment veel spul bij Chinezen , pas weer een sim Realflight 7.5 voor 7 euro met allemaal kabels en codes erbij etc.alles werkt en ben er zeer tevreden over,alles werkt.geef ook altijd 5 sterren feedback met een heel verhaal erbij ,en voor 1 euro neem ik zelfs mijn verlies nog niet. als iets niet goed is krijg ik mijn geld altijd terug,daar ben je aankoop voor beschermt..dus daar zorg ik wel voor. en ja waarom zou je meer betalen dan hoeft.
     
  16. renetl50

    renetl50

    Lid geworden:
    1 jun 2014
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Borne (OV)
    Met welke vliegtuigen vlieg je Drestar?
    Zou gewoon een heli kopen wat je hier in de buurt kunt kopen, als je een 450 wilt hebben tenminste?.
    Die kleine heli zoals een V977 staat ook op marktplaats voor 50 piek
     
  17. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.837
    Locatie:
    Nootdorp
    Een goede gyro heb ik nog nooit uit het goedkope segment weten te halen. Ik heb al jaren een HK 450 met de bekende blauwe servootjes maar wel met een GY 401 aan boord met een goede snelle servo eraan. De 401 had ik voor 3 tientjes van dit forum. Het vliegt acceptabel. Zelfs loopings gaan prima zonder ongevraagde pirouettes.
     
  18. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen

    ik vlieg met een Snoopey 2 van hegi, span 2,60 ,zit een 30cc motor op en een rookmachine ,heb zelf de rolroeren over de hele vleugel doorgetrokken en roeroppervlakken groter gemaakt. heb er een sportvliegtuig van gemaakt. het vliegt dus iets sneller dan standaard waar meestal een 10cc op zit,en ook rolt hij veel beter door,

    dan heb ik nog een Zero gevechtsvliegtuig,

    extreme flight extra en extreme flight Yak,

    dan een calmato waar ik nog mee heb leren vliegen, mijn eerste vliegtuig dus nooit mee gecrasht,
    en nog een F16
     
  19. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen
    De gyro is nu ook nog in prijs verlaagd. van 20 voor 17 euro zag ik,
    het is wel een verleidelijke lage prijs, maar goed ik heb er nog geen helicopter voor dus koop ik hem sowieso niet,

    wel is de KX K110 nog naar mij onderweg, de beste micro heli op de markt op dit moment.

    beter dan de v977
     
  20. Stitch

    Stitch

    Lid geworden:
    21 jan 2006
    Berichten:
    294
    Locatie:
    Heerhugowaard

Deel Deze Pagina