Beste heren (en dames eventueel),
Als beginner zou ik graag willen weten hoe de ervaren piloten de lucht afstruinen op zoek naar die thermiekbel.
Is het heen en weer dwars op de wind tot je je kist licht omhoog ziet gaan waarna je cirkels maakt en probeert het centrum van de bel te vinden?
Zijn er kenmerken waar het logisch is om thermiek te kunnen vinden? (ik woon in Brabant, De Kempen waar zandgrond goeie thermiek schijnt op te leveren).
Welke vluchtmode gebruik je in je zoektocht en wanneer kies je tussen speed, cruise en thermiek stand?
Ik las op een andere site dat een piloot eenmaal in een licht belletje zit, hij per kwart cirkel bepaald of er meer/minder thermiek zit en zo probeert te zoeken. Herkennen jullie dit?
Kortom, eigenlijk hoop ik van de ervaringsdeskundigen te leren wat zeer waarschijnlijk al vaak beschreven is. Alle info van de grote informatiebronnen hebben wel geholpen maar wellicht zitten hier mensen die er nog een mening over hebben.
Alvast dank voor jullie hulp. Wie weet hebben er meer mensen iets aan
Als beginner zou ik graag willen weten hoe de ervaren piloten de lucht afstruinen op zoek naar die thermiekbel.
Is het heen en weer dwars op de wind tot je je kist licht omhoog ziet gaan waarna je cirkels maakt en probeert het centrum van de bel te vinden?
Zijn er kenmerken waar het logisch is om thermiek te kunnen vinden? (ik woon in Brabant, De Kempen waar zandgrond goeie thermiek schijnt op te leveren).
Welke vluchtmode gebruik je in je zoektocht en wanneer kies je tussen speed, cruise en thermiek stand?
Ik las op een andere site dat een piloot eenmaal in een licht belletje zit, hij per kwart cirkel bepaald of er meer/minder thermiek zit en zo probeert te zoeken. Herkennen jullie dit?
Kortom, eigenlijk hoop ik van de ervaringsdeskundigen te leren wat zeer waarschijnlijk al vaak beschreven is. Alle info van de grote informatiebronnen hebben wel geholpen maar wellicht zitten hier mensen die er nog een mening over hebben.
Alvast dank voor jullie hulp. Wie weet hebben er meer mensen iets aan
