Hoe houd jij je sticks vast?

• Topicstarter Topicstarter djorkaef
  • Startdatum Startdatum

Hoe houdt jij je sticks vast?

• met duim en middelvinger

Votes: 0 0,0%
  • met duim, wijsvinger en middelvinger

• nog anders

• Total voters
    187
Het filmpje van mji is helaas van vorig jaar. Ik zal eens vragen of iemand binnenkort eens een filmpje schiet van de sticks terwijl ik aan het vliegen ben. Ik ben ondertussen bezig met tic tocs dus maximale uitslagen maak ik wel.

Absoluut geen probleem met duim en wijsvinger hoor ;)

Ondanks m'n korte ruwe worstenvingers vlieg ik "pinch"

Wat me net opviel is dat ik voor volle uitslagen ook een beetje de pols gebruik en de halve hand bijdraai.
Met de handpalm strak tegen de zijkant van de zender ga ik dat ook nooit redden.

Vind het trouwens altijd mooi om naar de sticks (van de zender) te kijken als iemand staat te vliegen.

Groet,
Tjerk ;)

ja soms is dat echt pro!
ik heb ook een keer iemand gezien die ipv zijn duim zijn wijsvinger gebruikte
icm een nackstrap natuurlijk

ik heb geen nackstrap.. handen tegen de zijkant van de zender dus.. misschien dat dat de reden is.

zonder die nacktrap lijkt het mij sowieso fijner om je zender vast te houden :D

Dit vind ik dus niet, zonder de neckstrap kan je moeilijker de schakelaars bedienen en je kan ook nooit eens aan je neus krabben of iets dergelijks.

dat heb ik ook
alleen je moet wel een goede maat hebben als hij te hoog zit is dat ook niet lekker

In het begin van mijn RC experimenten (1964, jawel, ik was toen 14 jaar) vloog iedereen, dus ook ik, met alleen de beide duimen, er was niet beter, dat waren toen geen proportionele stuurknuppels , maar schakelaars, in mijn geval alles zelfgemaakt, alleen vol links/rechts en vol hoog/laag mogelijk.
Gas geven met de motor? Niet mogelijk dus in mijn geval, een ontvanger met 4 tonen, dus 4 functies, Links, Rechts, Hoog, Laag, altijd volgas totdat de brandstof op was en de motor afsloeg :wink: en dat ging best goed in die tijd :wink:
Later ging ik aan wedstrijden meedoen en merkte ik dat bijna iedereen met langere stuurknuppels proportioneel en met duim en wijsvinger vloog.
Eindelijk ook een proportioneelzender (Simprop) met langere knuppels aangeschaft (daarvoor als puber 1 jaar lang de Telegraaf-krant 's morgens vroeg moeten bezorgen, een ramp voor mij, avondmens!
Wel volgehouden en gelukt! Meteen viel me op dat ik toen nauwkeuriger kon sturen, de eerstvolgende wedstrijd won ik toen, sindsdien nooit meer anders gevlogen, met duim en wijsvinger dus.
Ingeval van Graupner moet je dan dus MC zenders hebben en geen MX.

sorry maar ik zie het verband niet tussen je verhaal en dat mc en geen mx...
trouwens wel vet dat verhaal:P

dat heb ik :P
teminsten vroeger wel :P
ik zal ff kijken of dat het is

Back