hoe hpi baja 5b beter laten sturen?

• Topicstarter Topicstarter joeyy
  • Startdatum Startdatum
J

joeyy

Guest
hallo, ik heb even een vraagje ik heb een hpi baja 5b (nieuw) maar het probleem is dat hij niet goed stuurt hij kan alleen hele breede bochten maken geen kleine bochten:confused: ik heb er al van alles aan gedaan een andere stuur servo der op gedaan (28 kilo) nog steeds het zelfde:? weten jullie misschien waar het aan kan liggen?

alvast bedankt.

Hallo Joeyy,

Welkom op het modelbouwforum!

Als de uitslag van de wielen te klein is dat ligt dat waarschijnlijk aan de geometrie van de stuurstangen. Je kan die aanpassen door de ball-links in een ander gat van de fusee te draaien. Hoe dichter bij het draaipunt, hoe verder de uitslag. Aan de kant van de servo is het andersom, daar moet je de ball link zo ver mogelijk van het draaipunt zetten voor meer stuuruitslag.
Het kan ook nog zijn dat je dual rate op de zender niet goed staat en je gewoon te weinig uitslag geeft.

Succes ermee!

Ik sluit me er bij aan, maar als hij in stilstand ook geen volledige stuur uitslag kan maken kan dat het robleem zijn, maar ook dat de servo niet sterk genoeg is. Ik heb in mijn marder een hele dure super sterke servo laten zetten, dat verhielp het probleem ook.
Bij mij was het zo dat ik enorme bochten kreeg als ik vol gas de bocht door wilde :D bochten draait hij het beste als je een héél klein tikje gas blijft geven, want bij ging hij over de kop als ik van volgas rechtuit ineens bij het insturen van de bocht het gas er volledig afhaalde omdat hij dan té scherp stuurde.

Jakko

Auto heeft idd de draaicirkel van een vrachtwagen zoals Hans al aangeeft.

Enige manier om dat op te lossen is met je gas gaan werken , zorgen dat de auto in een drift raakt en 'm dan rond sturen ;)

hij staat al op de verste gaatje waar die in moet, en aan de zender kan het ook ni liggen denk ik want hij is heel vaak naar quartel geweest met auto en zender en lukte hem ook ni en hij heeft de beste servo der in gezet die nu op de markt is (een digitale zender)

Misschien handig om ff aan te geven waar je vandaan komt ;)

Al denk ik niet dat je er heel veel aan zult kunnen doen , die bananen zijn niet gemaakt om scherp te sturen ;)

kan je hem vooraan niet laten zakken en iets zachter afveren voorraan?

komt er meer druk op de voorwielen en zachtere veren geeft meer grip.

kweet niet of dit beter gaat zijn maar is te proberen waard.

gtjes

Back