Hoe kan ik er achter komen hoeveel C mijn lipo is?

Een tijd geleden heb ik een vliegtuig overgenomen van iemand met daarbij een lipo pakket. Volgens de vorige eigenaar is het een 2000 Mah pakket. Nu zou ik er graag achter willen komen of het pakket inderdaad 2000 Mah is en hoeveel C? Is er een mogelijkheid dit te achterhalen?

of het pakket 2000mah is kan makkelijk achterhaald worden, leg het aan een electronische lader en kijk hoeveel je erin kunt laden. hoevel C zou ik niet weten of daar een methode voor is ;)

Staan er helemaal geen gegevens op de LiPo dan? Normaal gesproken staan alle gegevens op het etiket.

Als je het merk en type weet dan is het ook wel te achterhalen.

Weet je helemaal niets dan is het lastiger. Capaciteit kan je dan te weten komen door de accu te ontladen op een computerlader. Dan weet je hoeveel eruit/erin gaat. Om het aantal C te achterhalen zou ik geen idee van moeten hebben hoe je dat met de normale spullen die wij in huis hebben.

ik heb ze ontladen met een x-peak 3 daarna weer opgeladen er ging 930 mah in... dat houdt dus in dat het nooit een 2000 mah pakket kan zijn?
gewicht is 132 gr. afm: 9x5x2 cm
Foto:
3746100030233_0_ALB.jpg

Laatst bewerkt:
Hoeveel cellen zijn het nu eigenlijk?? Tot welke spanning heb je het pakket ontladen??
Als het een 2000 mA pakket ZOU zijn en je krijgt er maar 930 mA in dan ziet het er niet goed uit..;)

Een 3s 2000 kan "nooit" 132g zijn... een 2s pakket is mogelijk maar is weer zwaar...

Hoe je achter de C komt, gewoon steeds hoger belasten zodra de spanning onder de 3,3V/cell komt dan dat delendoor de capaciteit.

En de capaciteit meet je door hem vol te laden en dan te meten terweil je hem ontlaad, tot 3V ontladen. Maar meestal meet je minder dan wat het werkelijk is.

Maar meestal meet je minder dan wat het werkelijk is.
Moet dit niet zijn: altijd meet je minder dan het werkelijk is? de echte inhoud van de cellen moet altijd meer zijn dan wat je meet anders heb je ze te ver ontladen neem ik aan( ik heb het hier niet over de echte inhoud die de fabrikant aangeeft!, als jij het daar wel over hebt dan klopt je zin volgens mij wel)

Groeten Harm (die het zelf graag wilt snappen, dit is geen kritiek!)

Idd, altijd. Mijn fout.

Nando.
Ps, je komt dichterbij als je laad tot 4,25V/cell en dan direct ontladen met O,1C en minder tot dat je er niks meer uit kan halen, lipo is stuk maar je meting is iets precieser.

Pakket heb ik maar afgeschreven, mischien dat het nog goed is maar dan te weinig amps. Ondertussen 6 nieuwe packs gekocht.
Bedankt voor alle hulp en tips.

Back