Hoe kan ik mijn stickers opnieuw gebruiken?

:?: Stel, ik moet om een of andere reden de stickers van m'n model afhalen. Het model moet opnieuw gespoten worden ofzo.

Als het weer toonbaar is gemaakt kunnen de stickers er weer op, maar HOE ???

Wat adviseren jullie? Stickers er weer op lijmen met Pritt-Power? Stickers op plakband lijmen? Speciaal dubbelzijdig plakband gebruiken?

Tja. ik vrees dat je gewoon weer nieuwe stickers moet kopen. Probeer maar eens een sticker ergens heel vanaf te halen. Je krijgt altijd wel een pulk-randje.

Je kunt de versieringen natuurlijk ook mee spuiten dan heb je het probleem niet.

Als je sticker niet al te ingewikkeld is zou je hem af kunnen plakken met 'goudtape' .Deze tape plakt heel goed en is heel makkelijk te verwijderen en je je onderlaag beschadigt niet.Ik ben onderhoudsschilder en soms gebruiken we deze tape als we een kozijn,wat de vorige dag geschildert is,af moeten plakken.De verf laag blijft bij het verwijderen van de tape onbeschadigd.
Je hebt ook bij de modelbouw winkels plakfolies van hetzelfde soort.Bij een airbrush set bijvoorbeeld.Daar zit deze folie(doorzichtig) inbegrepen in de set.
gr Marcel.

Het is vaak mogelijk om stikkers heel te verwijderen als je ze warm maakt. Met een haardroger of zo moet dat kunnen.
Let wel op dat je de stikker niet te heet maakt want dan kan hij natuurlijk ook makkelijk beschadigen. Een ander punt is dat soms het plaksel voor een deel op de ondergrond blijft zitten. Hierdoor zal de stikker de volgende keer slechter plakken. Dit moet je dan weer oplossen door bijvoorbeeld heel dun dubbelzijdig plakband te gebruiken. Je hebt van dat spul dat eigenlijk alleen maar een lijmlaagje is.
Al met al is het een hoop werk dat soms heel goed slaagt maar soms ook op een teleurstelling uitloopt.

Marcel, wat rotierrood zegt is mechien het gemakkelijkst bij de winkels waar men ravell verkoopt heb ik folie al gezien wel vrij duur.Wanner men een foto airbrucht dan gebruikt men dat om in verschillende kleuren te werken, in uw geval plakt u de folie over de stikker dan met een scherp mes de stikker aan de contouren van de stikker los snijden en verwijderen,na het spuiten verwijdert u de folie op de stikker.
francois

:? Help !

Ik lap oude stickers al een tijdje op met Pritt Power, dat gaat heel goed, maar je moet het er wel snel op 'plakken' en de oude lijmlagen verwijder ik standaard met wasbenzne.

Heb ik iets nieuws uitgevonden ?

Heeft iemand een (nog) beter idee?

Ben zo benieuwd !

Trouwens, check eens de nieuwe website van: www.gooieneemlandvvm.nl !!!

Back