Hoe kan ik mijn zender als simulator zender gebruiken? (Futaba FF7)

Hallo,

Zoals de titel al zegt. Ik heb een Field Force 7 zender.
FF7.jpg

En De volgende simulator kabel:

Simulator20Cable2020CD.jpg

USB20Simulator20Cable.jpg

Nu lukt het me niet om mijn zender werkend aan de computer te koppelen.

Moet mijn zender aan of uit staan? Moet ik iets instellen/instaleren op de computer?

Zou iemand mij uit kunnen leggen hoe ik mijn zender als simulator zender kan gebruiken?

Alvast bedankt!

Mvg

Igor

Hoi

Als je flightsim geinstalleerd is gewoon insteken zender aan zetten sommige springen zelf aan, dan uw sim opstarten en deze detecteert of er een zender is aangesloten of niet. Dan moet je nog uw controls instellen en calibreren.
Zo ging het toch bij mij.
Veel succes

Groetjes.

Dat is het probleem, de komputer maakt wel het geluid dat hij hardware vind, maar de computer zelf geeft niks aan.

Ik heb alleen in FMS geprobeert, maar ik krijg hem gewoon niet aan de praat...

ik heb ook fms maar die zat bij mn cessna. de kabel kan dan aan je zender en zo in je geluids ingang. werkt perfect moet ik zeggen alleen grafisch.... en realistisch...

Heb jij bij FMS op besturing geklikt?En dan analoge bediening en dan de 2de keuze?Daar moet je dan op kalibreren klikken en er voor zorgen dat de blauwe "grafieken" netjes in het middel liggen,behalve de gas natuurlijk.

Heb jij bij FMS op besturing geklikt?En dan analoge bediening en dan de 2de keuze?Daar moet je dan op kalibreren klikken en er voor zorgen dat de blauwe "grafieken" netjes in het middel liggen,behalve de gas natuurlijk.

Allemaal geprobeert...

Ik denk dat ik de kabel hier op het forum te koop zet en dan koop ik zo'n USB simulator geval van e-sky.

wacht is even bij mij werkt die zender dan met een geluidskabeltje niet op USB dus...mischien ligt het daaraan?? maar jou zender heeft zeker geen geluidsingang dan word het wel erg moeilijk

in de geluidsingang van je computer kan je alleen speakers/oordopjes steken.. Vanaf die poort kan de computer namelijk niks ontvangen maar alleen verzenden?? :confused:

in de geluidsingang van je computer kan je alleen speakers/oordopjes steken.. Vanaf die poort kan de computer namelijk niks ontvangen maar alleen verzenden?? :confused:

daarvoor is er zo'n programma:smartpropoplus,deze zet die signalen om in PPM en zo kan je vliegen;)

dat bedoelde ik ook netzoals robert14 zegt

Ik ben er nou nog steeds niet helemaal uit.

Ik heb nu die e-sky simulator gekocht, die komt hopelijk komende week aan.

Nu werkt die ene kabel wel met een zender van een vriend van me op zijn computer, maar niet op mijn computer.

Mijn zender werkt (ook) weer niet op zijn computer en ook niet op mijn computer.

Dus voornamelijk de mensen met een Field Force zender, hebben jullie ervaring met deze kabels of andere kabels en een zender?

Zender uit tijdens simmen

Heren, Goedenavond.

Het antwoord op mijn vraag haal ik helaas niet uit dit draadje.
Waar ik erg benieuwt naar ben is of ik mijn Futaba FF7C kan uitzetten tijdens het simmen??

Op dit moment steek ik de USB (bijgeleverd bij Phoenix) stekker in mijn zender. Zet mijn zender hand matig aan en kan simmen. Maar Volgens mij gebruikt hij dan veel meer stroom omdat de zender ook aan het zenden is.

Bij mijn Graupner MX12 steek ik de stekker erin en werkt gaat de zender zelf aan, zonder dat ik de aan en uit knop omzet.

Ik hoop dat jullie een antwoord op mijn brandende vraag hebben. Alvast bedankt.

Chiel
MSH PROTOS 500 vlieger :D

Waar ik erg benieuwt naar ben is of ik mijn Futaba FF7C kan uitzetten tijdens het simmen??

Ik hoop dat jullie een antwoord op mijn brandende vraag hebben. Alvast bedankt.

Chiel
MSH PROTOS 500 vlieger :D
Je zou het misschien gewoon kunnen proberen??????

Even simmen, zender uit en kijken of het nog werkt. Werkt het niet, dan kan het niet.

Of je zet de zender uit voordat je gaat simmen.
Lijkt me niet zo moeilijk om zelf uit te testen, toch...

Back