hoe kan ik mijn zwever zo lang mogelijk boven houden?? :?:

ik heb een zweefvliegtuigje van 60 cm spanweidte en een tweekanaals besturing...
ik kan hem helaas maar 5 sec. boven houden met een handstart. hoe kan ik hem het langst boven houden?
met een lier wil niet want dan buigen de vleugels door. weet iemand een andere mogelijkheid?

groeten stijn tip

Met een keerlus....dan kun je de kracht zelf bepalen.
Of een lichter/dunner elastiek.
Of iemand met een huckle pack strikken

Met een lang elastiek (meter of 10 / 15) en een lange lijn (visdraad metertje of 30 / 40).
Het ene einde met een haakje onder je kist (moet wel loskomen natuurlijk) en het andere eind met een pen in de grond.
De kracht een beetje afstemmen op de sterkte van je model.
En denk er om dat je pen (welke in de grond hoort) niet per ongeluk om je oren schiet. :wink:

Als elastiek bij kleinere modelletjes gebruikte ik vaak postbode elastieken.
Gewoon vragen aan de postbode of anders te koop bij oa bruna. Haring in de grond, 3 * de lengte aan visdraad eraan + ringetje en klaar. Lekker goedkoop.

Als je vleugels doorbuigen wil dat nog niet zeggen dat ze breken. Hoe meer ze kunnen buigen, des te minder kans dat ze breken eigenlijk...
Gewoon optrekken met een lijn, dan kan je de kracht ook doseren door meer of minder up te geven; als je vindt dat de vleugels te veel buigen, minder up. Je stijgt dan natuurlijk minder, maar de kracht op de vleugel is ook minder. Probeer het in weinig of geen wind, dat scheelt ook een boel.

Back