hoe kan ik plastic buigen

• Topicstarter Topicstarter robertvdmm
  • Startdatum Startdatum
R

robertvdmm

Guest
ik wil voor mn oude pipercup een rond/ bol raampje maken,... en ben nu bezig om de voorkant na te maken in klei,... ik dacht,.. dan heb ik een prima mal,... en nu rest er alleen maar te zoeken naar het juiste plastic! weet iemand een materiaal die ik door verhitten mooi kan buigen. voorlopig lukt het niet helemaal,.. en wordt het raampje vaak wit, of barst, etc?!?
of wordt dit doelloos :P

vaak over gehoord dat het niet moeilijk is, maar zelf nooit uitgeprobeerd: neem een doorzichtige frisdrankfles, week het etiket er af en knip de hals er af. Maak een balsa vorm voor de cockpit (de 'plug') en zet die met wat stukjes hout klem in de fles. Gebruik vervolgens een electrische verfstripper en verhit het plastic langzaam zo dat het flexibel wordt en om de plug heen buigt. Door verhitting krimpt het ook. Blijf de stripper heen en weer bewegen tot een goed resultaat (niet te veel, te lang en te ver op één plek verhitten) tot de cockpit klaar is, af laten koelen en uitknippen. Van veel mensen gehoord dat het prima ging, terwijl anderen het toch niet lukte. Gelukkig kun je het zonder veel kosten uitproberen.

Back