Hoe koop je nou veilig op bijv. marktplaats?

• Topicstarter Topicstarter dutchlincoln
  • Startdatum Startdatum
D

dutchlincoln

Guest
Case:
Ik zoek een rc-auto, in mijn geval een Traxxas Summit.
2 maanden geleden vind ik een advertentie, heb contact met de bieder, krijg zijn adres, en rij er in het weekeinde naartoe.
100km enkele reis.
Adres blijkt fake, telefoon wordt niet opgenomen.
Verhaal heeft nog een klein staartje, dat nog loopt.

Case-2:
(inmiddels wel voorzien van een Summit, maar ik wil er voor mijzelf ook graag 1)
Ik zet een advertentie op marktplaats. Er reageert iemand, via Email komen we tot een leuke deal. Uiteindelijk blijkt de verkoper in vlissingen te wonen, wat ik erg ver vindt. (165km enkele reis) en vraag hem eea te versturen.
Dat kan, ik geef mijn gegevens, en vraag zijn volledige gegevens. Een tel.nr. heb ik nog steeds niet, postcode is incompleet, en na veel gezoek blijkt dat het adres ook niet helemaal zuivere koffie is.
Dit is louter omdat ik een gezond stukje argwaan heb, anders had ik dus zo een paar honderd euro overgemaakt, en waarschijnlijk nooit iets ontvangen.

Hoe voorkom je nou zoiets?
Zijn er meer mensen die in een verkoop getuind zijn en nimmer wat hebben ontvangen?
Ik wordt er een beetje moe van eerlijk gezegd.
Enerzijds wil je het voor de zekerheid maar gewoon zelf ophalen, maar anderzijds ook weer niet heel NL voor jan doedel afreizen...

dit soort mp zaken melden bij mp beheer en in oplichters forum plaatsen
hier op forum zal er niet veel aan gedaan kunnen worden,
je kan ook hier in t te koop gedeelte kijken voor een traxxasje

Van mp is wel bekend dat er veel gesjoemeld word. ophalen blijft toch de beste optie als je wil weten wat je koopt. koop je van mensen die veel op het forum reageren en via het forum dan koop je van een mede hobbyist wat veel minder problemen geeft.

Hoe voorkom je nou zoiets?
Zijn er meer mensen die in een verkoop getuind zijn en nimmer wat hebben ontvangen?
Ik wordt er een beetje moe van eerlijk gezegd.
Enerzijds wil je het voor de zekerheid maar gewoon zelf ophalen, maar anderzijds ook weer niet heel NL voor jan doedel afreizen...

Simpel:
Bij kopen via Internet is er geen 100% zekerheid. Zeker via marktplaats niet.
Modellen koop ik via dit forum. Dan heb je tenminste nog een beetje zekerheid door te kijken naar iemands forumgeschiedenis.

ik doe veel via mp en tot nu toe is t altijd goed gegaan
grote dure modellen worden opgehaald bij mij,
kleiner spul stuur ik op na betaling,
ik geef meestal mn naam en adres en tel nr zodat mn me kan terug bellen om gegegevns te checken,
ik heb wel veel nep bieders de laatste tijd,
maar dat heb ik aan mp beheer door gegeven en ze hebben 2 nep bieders aangepakt en de namen gelockt,
het is in het kleine modelbouwwereldje zo dat men elkaar redelijk ken of snel elkaar tegen komen op t net,
maar u heeft enig geluk gehad dat u voor niks er heen bent gereden en niet dat u geld over maakt en dat kwijt bent,
want zie t dan maar terug te krijgen,

Back