Hoe krijg ik meer dan 8 kanalen op mijn fc 18

Botenjongens gebruiken nog wel eens "multinauts".
Mischien handiger om dit te vragen (of moderator vragen te verplaatsen) bij electronica.

Meestal maak je dan van 1 kanaal meer kanalen. Kost je dus wel een kanaal.

Je bent nogal wat van plan Bert.
12 kanalen op de zender.
Dat wordt een beste bak.
Groetjes van Han.
Ps Kan ik 2de pinksterdag bij jullie club komen vliegen heb de hele dag in de buurt een verjaardag.
Geen zin om de heledag op een flat 3 hoog te zitten.
groeten Han.

Niet als geintje bedoeld:
co-piloot die met een andere zender deze dingen voor je regelt. Met zo'n mooie zwever altijd wel een hulpje te vinden.

Welfkleppen kun je toch met slechts één functie aansturen?

Je zou ook functies kunnen combineren:
Tot 80% trekt je wiel helemaal in, resterende 20% voor sleephaak lossen.

B.!

Ik ben met een DG800 bezig, ook met KTW (zie een andere thread op dit forum).

Ik ga V-kabels gebruiken van Merz 8)

Zie http://www.sm-modellbau.de/

Bv. twee rolroeren op één kanaal, waarbij Differentierung, individuele nulstelling etc. allemaal mogelijk blijven :D .

Dat scheelt ook al weer wat . . .

Ik kom op de volgende indeling (heb ook maar ( . . . ) 8 kanalen):
1. ailerons (V-kabel Merz)
2. hoogte
3. richting
4. remkleppen (V-kabel Merz)
5. flaps (V-kabel Merz)
6. regelaar
7. ktw in-uit
8. wiel in-uit

Maar laat me eens meer weten over je KTW!

Ook van Elicker?

jan

Merz levert ook een apparaatje warmee je je KTW en klappen en motor met één kanaal kunt bedienen :D

Heb ik overwogen, maar doe ik niet.

Overigens: wat is een multiswitch 8O ??

Waar vind ik info?

Ik kan ook nog wel wat extra kanalen gebruiken (bv. voor aan/uitzetten en bijregelen van een gyro).

Een multiswitch is een kanaal/functie splitter. Met een multiswitch krijg je meerdere (schakel)functies over een enkel kanaal. Normaal wordt de informatie voor een kanaal ongeveer elke 20ms herhaald (of is het 50ms Ernst??). Omdat het kanaal nu gedeeld wordt, wordt de herhalingstijd langer. Daarom is een multiswitch minder geschikt voor functies die snel moeten zijn, bijvoorbeeld voor flaps, remmen, verlichtinging, landingsgestel, spoilers, bluspompen, toeters en bellen e.d. Je hebt een extra module nodig aan de zenderkant en aan de ontvangerkant. Ik weet niet of een multiswitch ook schuif- of knuppelfuncties aan kan.

Ron!

Ik begrijp dat in jouw bericht voor 'voor flaps' dus 'maar dus wel' moet staan. :wink:

Volgens mij is zo'n multi-switch wel iets voor mij! :D

jan

@Jan
Correct. Ik heb het aangepast.

Je zou eens in het botenforum alhier kunnen informeren naar een multiswitch, daar wordt hij meer toegepast.

Back