Hoe krijg ik mijn 3 meter zwever omhoog?

• Topicstarter Topicstarter MV
  • Startdatum Startdatum
M

MV

Guest
Hallo.

Ik heb bijna mijn 3 meter zwever afgebouwd, ik heb hem onafgebouwd van een vriend gekregen :D
Maar nu begon ik er eens over na te denken hoe ik hem omhoog ga krijgen :wink:
Zou het lukken met een hoogstart elastiek, of is het vliegtuig daar te groot voor.
Ik hoop nog wat tips van jullie te horen.

Groeten Matthijs

Hangt een beetje van het gewicht af, als hij niet te zwaar is is starten met elastiek mischien wel mogelijk. Zeker met wat wind moet je dan hoog genoeg kunnen komen om eens een belletje op te pikken.
Bij een vereniging hebben ze vaak wel lier, dit werkt natuurlijk stukken beter dan starten met een elastiek.
3e optie is natuurlijk een sleepstart, maar hier heb ik zelf geen ervaring mee.

mvg, Bart

Maar voor dat je van alles gaat aanschaffen is het mischien wel eens makkelijk om wat in je vereniging te informeren. Waarschijnlijk heeft iemand nog wel een elastiekje thuis liggen waarmee je het eens kan proberen. Zonde om een elastiek te kopen als hij achteraf te zwak blijkt te zijn.

Bart

hey.
ik laat men 4m zwever altijd met de sleper omhoog trekken.
maar men zwever is ook al op getrokken met de lier dit wel door de vorige eigenaar maar het lukt dus wel.
als de zwever niet te zwaar si lukt dit wel.

greetz :evil: :evil:

:arrow: http://bmzc.microtoolz.com/

En een huckepack vliegtuig niet vergeten.
Met dat formaat zwever erg handig.

We hebben zelfs dg-100 een k6 pilatus b4 varierent van 3.5M tot 4.5M aan een startelestiek omhoog getrokken (let wel met 2 man 1 om het vliegtuig vast te houden nummer 2 om te sturen) en je hebt een dik startelestiek nodig.. maar voor de rest ging het best..

m.v.g. Dennis

Back