hoe krijg ik mijn boot waterdicht

hallo allemaal,

ik vaar nog niet zo lang.
maar wat me opvalt is dat als ik klaar ben met varen er wel wat water in staat. :(
(en het zal toch gebeuren dat er kortsluiting komt.)
ook al heb ik alles goed afgeplakt.
hoe doen jullie het om de boot waterdicht te maken??

groetjes, Matthijs
 
Afplakken doe je toch voor het verven??:)
Serieus => je kunt je boot met g4 lak doen.
je schroef as met vet oid

De zoekfunctie hier is erg makkelijk te gebruiken, try it!!!
 
Laatst bewerkt:
Hallo Matthijs,

Welkom bij de club met de kristallen bollen!

Wij zullen ons allemaal terugtrekken in ons heiligdom en de kristallen bol aanzwengelen, zodat we kunnen zien met welke boot je vaart, hoe die is aangedreven en waarom er water in staat na het varen...

Even serieus; vertel ons waar je mee vaart, hoe het wordt aangedreven en zet er een aantal scherpe foto's bij!

Groeten, Jan.
 
hallo,

ik vaar met een kleine kyosho warrior.
word aangedreven door een snelle brusslesmotor en haalt makkelijk de 50.
 
Makkelijk de 50? Zozo...

Ten eerste bij dit soort rtr boten ALLES eerst nalopen qua boutjes, moertjes (aandraaien cq alles los halen en vervolgens weer met siliconenkit eraan vastzetten), waterkoeling (ingang én uitgang), en dit tevens testen op het droge door even een spuitje water door de waterkoelslangen te drukken. Zo zie je of het waterkoelingsysteem wel dicht is. Houd de boot ook 's aan alle kanten even onder water bij het aanrecht of zo, dan zie je evt. of er ergens water naar binnen sijpelt. RTR boten zijn zeker niet allemaal ook waterdicht bij de naden!
De flexas invetten, de kleine opening aan de achterkant -waar de roerstang doorgaat- insmeren met vaseline cq siliconenVET (dus geen siliconenkit), aan beide kanten (binnen en buitenkant), en verder alles gewoon goed blijven afplakken: Eerst de doorzichtige deksel, kapje erop (vastschroeven) en daarna nog 's helemaal langs het kapje. Het is wat meer werk maar beter teveel afplakken dan iets te weinig.

Evt. kun je nog wat stukjes (soldeer)spons her en der in de boot leggen cq vastklemmen tussen bijv. ontvanger en servo en accu en achter binnenkant romp, dan vangen die sponsjes ook nog het één en ander op voordat het in de ontvanger of regelaar kan vloeien.

Ook de naad tussen onderromp en bovenromp kun je evt. nog wat lijm over laten lopen aan de binnenkant; bijv. eerst de linkerkant, laten drogen, dan de rechterkant, als dat droog is de achterkant en vervolgens nog even de boeg.

Iets water in de romp is vaak geen probleem, als dat met een tissue of stukje keukenrol/wc papier makkelijk weg te halen is. Water in de boot hebben de meesten ook wel 's.

De flexas zeer regelmatig (liefst na elke keer varen) er even uithalen en schoonmaken, en opnieuw invetten cq smeren. Een flexas kan na verloop van korte tijd al gekke dingen doen (roesten, breken) als je dit niet goed onderhoudt. Tevens komt het water ook vaak door de as naar binnen.

Evt. kun je de ontvanger en draden uit de regelaar alsmede de uiteinden van je accupakket (voor- en achterkant) nog insmeren met Plasti Dip, dat vormt een soort rubberlaag dat beschermt tegen water.

Groeten BJ
 
Laatst bewerkt:
Voor ARR en het fikse bedrag dat je hebt neergeteld zou je toch wel meer mogen verwachten, vind je niet? Heb je de as al 'ns losgehaald en ingevet? En, plak je het dekseltje af voordat je gaat varen?
 
Back
Top