Hoe kun je piepschuim laten stoppen met brokkelen?

Beste Rc'ers

over enkele dagen ben ik de trotse eigenaar van een Hudy set up baord. dit is een afstel board van Hudy om je Camber, Caster, Toe in, Toe out, anty squa,d enz. meet te meten. nu is dit een voor mij zeer koste baar setje wat ik met zorgvuldigheid wil behandelen.

nu wil ik het op wedstrijden altijd bij mij hebben, dus het moet in mijn Poly Butler koffer zitten. dus nu wil ik een la-tje plaatsen, maar ter bescherming wil ik hem in piepschuim leggen.
dus ik neem een piepschuim blok, snij dat op maat van het la-tje en snij dan de onderdelen van het Hudy setje er uit.

Maar, als je piepschuim snijt dan brokkelt het zo onwijs, en als je het eenmaal gesneden hebt, blijft het doorbrokkelen. Heeft iemand hier tips voor om dat te stoppen, of heeft iemand een ander idee om het makkelijk en zacht weg te bergen.??

alvast heel erg bedankt voor jullie reacties :D

Groet Robo

is schuimrubber beter te bewerken dan piepschuim??

want ik heb niet echt een warm iets om te snijden, hooguit een mes en een verwarmings apparaat (soldeerbout, flam, fohn)

Groet Robo

Je kan ook van dat geluidsisolatie (noppen)schuim gebruiken.
342840_BB_00_FB.EPS.jpg

Te verkrijgen bij elke bouwmarkt. :)

maar kun je daar de onderdelen uitsnijden, ik denk dat het te dun is.... of heb ik het verkeerd?

Groet Robo

dik schuimrubber kan je heel goed snijden met een electrich mes.
Dat doen we op het werk ook altijd.
2 van die messen die langs elkaar snijden.
Dat ga perfect

Dat noppenschuim is in verschillende diktes te krijgen, maar de bouwmarkten (Gamma & Praxis i.i.g.) hebben alleen maar de dunne. (inclusief noppen iets van 2-3 cm dik).
Conrad heeft dacht ik ook dikker schuim in het assortiment.

Zoek een oud matras of zoek kussen / matras vulling bij een meubel zaak of hobby winkel ;) Dan heb je vaak alle dikten die je wilt.

Back