Hoe kwaad kun je zijn na een mislukte aankoop

Ik vind dit enerzijds toch wel grappig en anderzijds zielig om dit te vermelden.
Het volgende: door ook mijn verslaving met het radiografische en de nieuwe wending die ik hierin weer gevonden heb, had ik besloten om weer het één en ander op te ruimen. Je moet toch het thuisfront tevreden houden om je uitgaven weer wat te verantwoorden.
Zo gezegd en zo gedaan heb ik dit weekend weer het één en ander op marktpl* gezet. De laatste verkoop werd gisteren in alle spoed opgehaald omdat ik weg moest. Het betrof hier een rc auto die al een jaar stond te verstoffen en waar mijn zoontje nog het meeste mee heeft gespeeld. Laatste keer heb ik hier nog een nieuwe regelaar en een snellere motor ingezet. De persoon in kwestie kwam deze snel halen en na een proefrit kwam ik er achter dat ik de standaard lader niet meer kon vinden. We zijn toen een kleine prijsaanpassing overeen gekomen en de persoon ging tevreden naar huis.
S'avonds thuis gekomen had ik 3 gemiste oproepen en 3 mailtjes van de koper. Hij doet het niet meer, overal kwam rook uit etc.
Ik gelijk gemaild dat ik de auto terug zou nemen daar ik geen troep wil verkopen en anders wel op een parkeerplaats zou afspreken. Geen reaktie. Vandaag na 3 keer bellen de persoon aan de lijn gekregen. Ik maakte ten eerste mijn excuus voor het vervelende euvel en bood aan om alles terug te nemen. Gaf de koper aan dat hij zo kwaad was dat hij de auto in 100 stukjes had liggen daar hij hem uit woede had weggegooid. Hij gaf nog aan dat hij meerdere 2e hands items had gekocht en alleen maar pech had en geen response meer kreeg van de verkopende partij. Geld hoefde hij ook niet meer terug.

Ik hoop dat deze persoon toch nog een geslaagde start maakt met onze leuke hobby, want dit was zijn eerste rc aankoop.

Gaf de koper aan dat hij zo kwaad was dat hij de auto in 100 stukjes had liggen daar hij hem uit woede had weggegooid. Hij gaf nog aan dat hij meerdere 2e hands items had gekocht en alleen maar pech had en geen response meer kreeg van de verkopende partij. Geld hoefde hij ook niet meer terug.

Klinkt als iemand die impulsief te werk gaat. 2e hands aankopen vereist de nodige voorzichtigheid en blijkbaar snapt hij dat niet. Ook dat jij hem een auto verkoopt die in zijn handen gaat roken kan een toeval zijn maar kan ook een gebruikersfout zijn door verkeerde handelingen.

Over dat roken heb ik ook zo'n impulsieve clublid die met het opbouwen van electronica voor in zijn auto's het heel vaak voor elkaar krijgt om in de haast de + en de - te verwisselen, het heeft hem al de nodige servo's, ontvangers, regelaars en accu's gekost. Bij hem weet je gewoon dat het kan gebeuren maar hij neemt zelf niet de voorzorgsmaatregelen middels een andere bekabeling/stekkers zodat het niet fout kan gaan.

Nou ja, ondanks dat hij deze pech heeft gehad, is hij tenminste eerlijk.
Dat is héél netjes.

Ook ik heb wel eens een boot verkocht aan iemand die twee dagen daarna met hetzelfde verhaal kwam: rook uit de regelaar, alles uitgebrand enz, enz...

En vervolgens mij de schuld in de schoenen schuiven dat het een prutsbootje was en hij z'n geld terug wilde. Let wel: na een varende demo van ruim twee uur, waarbij alles uitstekend functioneerde...

Dan zeg ik op mijn beurt: "No way, José."
Hij zou me nog wel een keer opzoeken, "want hij wist waar ik werkte", zei hij...
:D:D :bye:

Hij zou me nog wel een keer opzoeken, "want hij wist waar ik werkte", zei hij...
LOL da's in ieder geval een aardige vakantie-trip voor de koper. :D

Tsja, ik heb het verschillende keren gehad/meegemaakt. Dingen waar je jaren plezier van hebt gehad en naast de gebruikelijke reparaties/slijtage nooit problemen mee hebt gehad, weet een koper binnen 24 uur te vernielen. Maar ook andersom. Iemand rijdt met een auto en kan eigenlijk niet rijden. Die reed dus meer van zijkant naar zijkant dan over het midden van het parcours. Dan zeggen dat het een kl**e auto is, een schop verkopen en klaar. Ik heb de auto gerepareerd/in eer hersteld en nog vele kilometers mee geraced. Het blijft een delicate bezigheid, (oneerbiedig gezegd) boeren moeten zich niet bezig houden hiermee. :lol: ;)

Heerlijk te zien dat er nog mensen zijn met deze instelling jongens! Ik hoop dat dít de manier van handelen kan worden op het hele forum. Ik doe zeker mijn duit in het zakje hiertoe.
Jakko

Tsja, als ik ergens een hekel aan heb is het verkopen van rotzooi. Zelf heb ik nog nooit iets verkocht wat niet voldoet aan mijn eigen eisen. Gaat het stuk dan valt er gerust wel wat te regelen als et niet de schuld van de koper is. Ik heb nog nooit iets van een koper gehoord dat ze ontevreden waren. Als ze het komen ophalen bij mij (voorkeur want dan zien ze dat het goed is) krijgen ze vaak nog wel wat extra's en een bak lekkere koffie staat ook altijd klaar.

Helaas zelf ook wel eens iets gekocht (hier op het forum) dat volgens de beschrijving prima was maar in real life toch echt wat anders was. Verkoper gaf nog wel aan dat hij dat vergeten was te vermelden en wel wat aan de prijs wilde doen. Dat is niet waar het mij om gaat, je verkoopt iets dat goed is of niet.

Zou mooi zijn als iedereen dezelfde standaard hanteert met verkopen van spullen.

Nah ja als je iets verkoopt met gebreken daar is in mijn ogen niets mis mee. Alleen is het vaak zo dat deze gebreken 'per ongeluk' of niet worden vermeldt. Als je gewoon alles vermeldt eerlijk over de staat van de auto en ook alle dingen die niet top zijn is er wat mij betreft niets mis mee. Maar ik geef je gelijk vaak (soms) gaan deze dingen niet samen.

@ TS. Zo'n figuur is wel echt droevig in mijn ogen. Vaak zijn dat ook mensen die bij alles snel de moed opgeven als het even tegen zit. Misschien is naïef ook wel van toepassing hier.

Ik kocht vroeger nogal eens een aardige partij ESC's in uit China voor de hele club. Ikzelf heb nog nooit een regelaar uitgebrand gekregen maar anderen bliezen ze links en rechts op als rotjes. Nooit moeilijk over gedaan, gewoon omruilen.

Laatst bewerkt:
hallo marco
u valt niks te verwijten,
er was toch namelijk een proefrit gemaakt??!!!!
mvg markioo

Ook al valt mij niets te verwijten, als iemand problemen heeft of toch de koop wil terug draaien, dan heb ik dat liever dan een baksteen door mijn raam.
Ik verkoop meestal iets van huis uit en wil niet dat ik of mijn gezin geterroriseerd gaan worden door frusties.

Back