Hoe laad ik deze het besten op :)

Beste leden wat zou ik het besten doen met deze accu's ivm laden?
heb een nieuwe lader.. en heb me wel verdiep in een aantal zaken maar snap hem nog niet helemaal :oops:
dit is de lader en de accu's die ik heb. deze lader zou vol automatic wezen snap er niks van die handleiding:(
ik ben er wel uit dat ik hem op de accu kan in stellen Nicd Nimh. deze accu's heb ik bij de boot gekregen. zit ook een zwartblok bij van robbe deze is lood (?) en wil volledig me er verder in gaan verdiepen. momenteel staan de bootjes net in de primer :) alleen het accu gedeelten snap ik er niet veel van

Dit zijn de accu's
X cel racing 4300 Nimh dit zat bij de maraunder

Robbe Sanyo 4.8v 1400mah laden max 2.0A 4 pack (staat op stikker)
Robbe 6.0V 5ah inpuls max 200a (zwart blok)
Dickie power 750mah
Robbe Sanyo 8 pack 9.6v 1400mah laden max op stikker 2.0a deze zit in de futaba f-14 zender deze zaten bij de paula 3. ook een aansluiting voor het groten zwarte blok en noch een klein stekkertje (zwart) met schakelaar aan/uit voor wat zou deze dienen helaas geen schema's

Vriendelijke groet.

full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Dan zou ik eerst het onderstaande linkje eens proberen door te worstelen en dan de handleiding van de lader.
Elk ander verhaal zou op het zelfde neer komen.;)

<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Laatst bewerkt door een moderator:
Als eerste (nogmaals?) het advies om het verhaal over accu's bij de FAQ door te lezen. Daar staat eigenlijk alle benodigde informatie in.
Maar in het kort iets over jouw accu's.
X cel racing 4300 Nimh dit zat bij de maraunder

Dit is een accu voor een auto of snelle boot. Opladen in de stand NiMH en als laadstroom maximaal 4,3A kiezen. Een laadstroom van 5A kan eventueel ook nog wel maar hoger zou ik niet gaan.

Robbe Sanyo 4.8v 1400mah laden max 2.0A 4 pack (staat op stikker)
Dit is een ontvangeraccu. De lader instellen op NiCad en laden met ongeveer 1,5A. Liever laden met niet meer dan 700mA, dat vindt de accu toch fijner.

Robbe 6.0V 5ah inpuls max 200a (zwart blok)
Dit is een loodaccu die gebruikt wordt voor bijvoorbeeld de motor in de Paula. De lader instellen op laadaccu (Pb) en laden met 6V en een laadstroom van maximaal 2A.

Dickie power 750mah
Op de foto kan ik niet zien wat voor accu dit is en waarvoor hij gebruikt zou kunnen worden. Hoe je hem moet laden kan ik dus ook niet vertellen.

Robbe Sanyo 8 pack 9.6v 1400mah laden max op stikker 2.0a deze zit in de futaba f-14 zender....
Dit is een NiCad accu voor de zender. De lader instellen op NiCad en laden met maximaal 1,5A. Liever laden met niet meer dan 700mA, dat vindt de accu toch fijner.

en noch een klein stekkertje (zwart) met schakelaar aan/uit voor wat zou deze dienen helaas geen schema's
Dat is de aan/uit schakelaar die tussen de ontvangersaccu en de ontvanger moet komen te zitten.

Ga met je spullen naar een club toe of op z'n minst naar iemand met de nodige kennis van zaken. Zo via het geschreven woord is het veel lastiger om goede informatie te geven. Als je iemand bij je hebt kan je direct vragen stellen en de zaken direct zo opschrijven of tekenen dat het voor jouw duidelijk is.
Succes.

Ga er maar van uit dat de NiCd cellen, gezien hun leeftijd, niet meer goed zijn.
Zend- en ontvangeraccu's zou ik, als beginner, laden met 0,1C 14 a 16uur,ongeacht beginladingstoestand. Met 0,1C kan niets mee mis gaan, geen overladen, geen gesmolten zenders.

Back