Hoe lang doen jullie met een schockflyer.

Mijn eerste knuffel is nu echt niet meer te repareren.

ik heb er tot nu toe mijn eerste vliegervaring mee opgedaan,
Vloog echt geweldig.
Na 5 accu's is hij nu zo moeilijk te vliegen dat ik hem maar gesloopt hebt.
door te veel verstevigingen brak hij telkens achter die verstevigingen.
de rond is nu op 3 plaatsen door
en de motor is er al 3 keer uitgebroken.

maar ik heb er toch veel van geleerd.

Ik heb nu een dubbeldekker staan waar alles in zit.
Deze heb ik kleiner dan standaard gemaakt.

55 span
55 lengte
245 gram

Gaat als de brandweer.

Hoe lang gaan die van jullie mee ?

Grt RC-Bobbert

Levensduur van mijn shockflyers varieërt van 2 minuten tot 9 maanden.

De mini 3d dx (of zoiets...) was mijn eerste shockflyer, en het eerste toestel met rolroertjes, daar heb ik toch een volle maand mee rondgetuft tot ie zij staart in volle vlucht doormidden tordeerde. :(

Knuffel viel echt tegen; had de originele plannen een beetje gewijzigd, maar niet doordacht :oops: De romp brak af, net achter de vleugel, en dit al tijdens de eerste vlucht. :lol:

Pico Raven van Graupner heeft het een 3-tal weken uitgezingen, is aan zijn einde gekomen toen de cd-rom motor zichzelf had losgescheurd. :o

En dan heb ik 2 stuks 6 mm modellen gemaakt (van het model "snij-er-maar-op-los"), die resp 1/2 en 3/4 jaar dienst hebben bewezen. Die eigen ontwerpen, steeds op hetzelfde stramien gebaseerd zijn een mooi voorwerp van oefenvliegtuig geweest, zowel qua bouwen, vliegen, herstellen en aanpasen. :D . Ook had ik zo een mooi frame om met zelfbouw cd-rom motoren te kunnen experimenteren. 8) Props, lipocellen... ik heb er echt wel van geleerd. :!: (en in mijn geval lenen ze zich daar perfect toe)

de levensduur van mijn shocky zijn ongeveer 1 a 2maanden!
en dan is het ook echt alleen maar plakband!!
:P

de laatste shockflyer van mij gaat te lang mee, komt door dat slechte weer :evil:
maar de gemiddelde shocklfyer gaat 3 a 4 weken mee :oops: :P

Ik vlieg er zowat elke dag mee. Bij mooi weer buiten en s'winters binnen.
Ik heb geen idee hoelang ze meegaan want de oudste is pas van 2003 and still going strong.

De Shockflyer is het meest geadoreerde/verafschuwde model van de afgelopen paar jaar. Geadoreerd door piloten die hun unlimited 3D skills willen opvoeren, verafschuwed door piloten die er niet goed tegen kunnen dat hun gebrek aan advanced flying skills direkt aan het licht komen.....

Mijn grote Blowfish was vrij snel stuk, vooral omdat ik het daarmee leerde denk ik. Ik vlieg er trouwens nog steeds mee. De vleugels blijven heel, alleen de romp bestaat voor 90% uit plakband :D.

Met de kleine Blowfish gaat het veel beter nu. Ik kan nu echt wel op de m² vliegen en het valt me op dat omdat hij zo licht is (129 gram), hij ook veel minder snel kapot gaat. Er is gewoon minder massa. Heb hem al een aantal keren redelijk hard de grond in geragd, maar het enige dat kapot is, is 1 pootje van het landingsgestel. (1.2 mm carbon gebroken).

ach, de meeste gaan wel zo'n half jaartje mee

maar zoals al zo vaak besproken,
hoe lichter je shockey is, hoe minder snel hij stuk zal gaan
een knuffel bv moet je echt niet boven de 200gram hebben
vliegt veeel leuker, en blijft door z'n massa veel langer heel
maarja vliegen is een ding, goed bouwen een tweede

Back