hoe lang heeft het geduurd voordat er iets uit amerika kwam?

• Topicstarter Topicstarter NeOpHyTe14
  • Startdatum Startdatum
N

NeOpHyTe14

Guest
Hallo!

ik wil een aardig grote bestellning doen bij Hobby People uit amerika...

Hoe lang zal dit duren? op hun site staat 2 tot 6weken 8O
Maar hoe lang heeft het bij jullie geduurd?

Heeft iemand al ervaring met spullen krijgen uit amerika? en hoe lang duurde dat?

P.S.

Ik heb hem maar op deze plek gezet, omdat ik niet zou weten waar deze vraag anders moet komen :P

jippiej! dus ik hoef niet rekening te houden met enige bijkomende kosten? woepiej! anders had ik problemen :P

En ja... verzendtijd het duurt wel even... maar dan hebbie oowk wat ;)

In nederland kost het veeeeel meer!!! ;)

bijkomende kosten krijg je wel denk ik.

Alleen bij kleine pakketjes met lage waarde heb je kans om niet "gepakt" te worden, met grote waarde krijg je invoerrechten + B.T.W.

Groet
Erik

NeOpHyTe14 zei:
jippiej! dus ik hoef niet rekening te houden met enige bijkomende kosten? woepiej! anders had ik problemen :P

En ja... verzendtijd het duurt wel even... maar dan hebbie oowk wat ;)

In nederland kost het veeeeel meer!!! ;)
Jawel. Invoer rechten belasting, Dounane rechten, en inklarings kosten. Daarbovenop dus ook nog eens die 15% strafrecht. Bevroren betekent niet dat ze het niet innen. Ik denk Humor bedoelt dat het niet meer dan 15% wordt.

Zoek vooral even op het forum. Dit is al te vaak besproken.

Snif, snif :'( waarom staat dat niet bij de website van hobby people :S:S:SS:
Hoe kom ik te weten wat de prijs dan exact is???

Greeetzzz,
Jasper

Goed vooruit

Voorbeeltje:
Stel dat het bedrag inclusief verzendkosten 250$ is:

250$ = 200€

200€ + 15% strafheffing = 230€
Hierover wordt BTW gerekend (Dus ook over de strafheffing :hammer: )
230€ + 19% BTW = 273.70€
Dan komen er nog doaune rechten bij: 0,6% over 200€ is 1,2€
Dat maakt 274,90€

Dan nog eens de inklarings kosten, dit zit tussen de 9,50 en de 15€
Wat een totaal maakt van ongeveer 290€

als ik jou was zou ik toch het zekere voor het onzekere nemen. Je ouders zitten er ook niet op te wachten om zoals in dit voorbeeld 90 euro te moeten betalen voor douane, btw, strafheffing, inklaringskosten en alle andere onzin om de kas maar te vullen. Dus reken gewoon uit wat je in het ergte geval kwijt bent, dan kan het altijd nog meevallen :wink:

Ah mensen... :'( ik baal egt enorm!!! nu kan ik in één keer veel minder kopen... waar kom ik te weten hoeveel het precies is? kan ik niet ergens bellen? ik bedoel, de regering ofzow :) en aan wie moet ik die extra kosten dan betalen??? want op de website van Hobby People staat niks :S

Greeetzzz,
Jasper

Fantastisch dat bestellen in Amerika, wacht maar als je erachter komt dat er iets niet klopt, kan je weer wachten en mogelijk extra geld betalen terwijl de LHS om de hoek dan toch voordeliger kan zijn en zeker service vriendelijker....
Of nog erger, het verkeerde pakketje, kan je hem weer terug sturen ;)

Dat je invoer rechten moet betalen is algemeen bekend, daarvoor moet je bij de douane of de belasting zijn. Met een beetje geluk komt die er vrij doorheen....

Ja... met wat geluk :P
Ik zal dan precies diegene zijn met géén geluk :(

Maarja... ik ga vanmiddag even informeren, en dan zie ik het wel ;)

Ik houd rekening met het ergste...

Greeeetzzz,
Jasper

NeOpHyTe14 zei:
Ah mensen... :'( ik baal egt enorm!!! nu kan ik in één keer veel minder kopen... waar kom ik te weten hoeveel het precies is?
Hallo ik heb net een heel rekenvoorbeeld voor je gemaakt :roll: reken het uit zou ik zeggen. Beetje moeite doen mag wel.

Satoer zei:
NeOpHyTe14 zei:
Ah mensen... :'( ik baal egt enorm!!! nu kan ik in één keer veel minder kopen... waar kom ik te weten hoeveel het precies is?
Hallo ik heb net een heel rekenvoorbeeld voor je gemaakt :roll: reken het uit zou ik zeggen. Beetje moeite doen mag wel.
ja heb ik gedaan..... Ik heb ook het één en ander gebeld, en ben er achter gekomen dat als ik via het vliegtuig bestel, ik minder geld hoef te betalen, dus daar ga ik voor... ik koop alleen de auto, zender, moror, en regelaar... de andere 'leuke spulletjes' komen later wel...

Greeetzzz,
Jasper

Als je via het vliegtuig besteld??? Ja als je het zelf gaat halen ja :roll:
Het maakt anders echt niet uit hoe je pakje het land binnen komt hoor. En als je geen zin hebt maanden te moeten wachten op je pakje zou ik het zeker niet per boot laten verschepen.

Pcies... en de man van de belastingsdienst vertelde mij dat, als ik hem eerst via vliegtuig liet komen, ik dan minder belasting moest betalen.. maarja...ik zie wel ^^

Greeetzzzz,
Jasper

P.S.
Bedankt voor al jullie hulp!!! ik vertel nog wel even als ik hem echt heb gekocht...

NeOpHyTe14 zei:
waar kom ik te weten hoeveel het precies is? kan ik niet ergens bellen? ik bedoel, de regering ofzow :)

Greeetzzz,
Jasper

Wie wil je? Jan Pieter Balkenende?

aj joh :D grapjas... ik ben er al lang achter... ik heb de belastingsdienst en de douane gebeld...

Ik ben wel benieuwd wat die man van de belastingdienst je dan heeft verteld.

Of je pakketje nu per vliegtuig of per boot verstuurd wordt, het zal toch eerst door de douane moeten voordat het naar je wordt doorgestuurd (tenzij je het aan een parachute boven je huis laat droppen :wink: )

In principe is verschepen per boot juist goedkoper (hoewel ik niet weet of dit bij kleine pakketjes veel uitmaakt)

Het is in ieder geval wel wat langer wachten. Het snelste pakketje uit de VS lag binnen 4 werkdagen op het postkantoor op me te wachten. Met de boot kan het inderdaad meerdere weken / maanden duren.

Back