Hoe lipo laden met Ultramat 25

• Topicstarter Topicstarter Aiki
  • Startdatum Startdatum
A

Aiki

Guest
Ik heb de zoek functie al gebruikt maar vindt geen antwoord op men vraag.

Ik heb een Lipo van 3 cellen 11.1V en 1550Mah en heb volgende lader Ultramat 25.
Hoe werkt dit ding :oops: ik krijg enkel Nicd als ik de batterij er aanhang en dan probeer door het menu te gaan.
Als de batterij er af is kan ik wel naar Lithium manual gaan :!:
En wat betekend Pb automatic program :idea:

Wie O wie gebruikt er "Ultramat 25" en kan mij hiermee helpen om mijn lipo te laden.
En liefst een verstaanbare uitleg :roll: :lol:

[edit] hangt blijkbaar van de versie van de lader af of er wel of niet LiPo's mee geladen kunnen worden ;)

mvg, Z

:? Ik gebruik een voeding met netspanning op men Ultramat 25.
Dez voeding kan 2 voltage aan 12 volt en 13,5 volt met max 2A.
Als ik nu de lipo aansluit en deze heb ingesteld op 1500 Mah en dan start krijg ik na 10 sec
_* *_ *_ _* *_ _F _E _H _L _E _R *_ *_ *_ *_ _*
A u t o b a t t . l e e r

:? :?

Waarschuwing staat op 11.8V
Mag ik de voeding op 13.5V zetten of moet ik de waarschuwing lager zetten.
Indien lager hoeveel lager....

Zet hem maar op 13,5V

Eventueel de 1500Mah ook minder want 2A van je voeding is niet veel.

Ik gebruik een 20A voeding voor mijn laders

Mvg Johan

Ben benieuwd of je dat gaat lukken met een voeding die max 2A levert....
Heb hier ook een Ultramat 25 en volgens de handleiding moet je een voeding gebruiken die MINIMUM 12A kan leveren.
Dat zal dan waarschijnlijk bedoeld zijn als je met 5A (zijn maximum) en hogere spanningen(25 cellen)wil laden.....
Zelf gebruik ik een voeding van 13,8V en 10A.

Afschakelspanning kan je slechts 2 waarden kiezen : 11.8V of 10.5V.........

slomo zei:
Ben benieuwd of je dat gaat lukken met een voeding die max 2A levert....
Heb hier ook een Ultramat 25 en volgens de handleiding moet je een voeding gebruiken die MINIMUM 12A kan leveren.
Dat zal dan waarschijnlijk bedoeld zijn als je met 5A (zijn maximum) en hogere spanningen(25 cellen)wil laden.....
Zelf gebruik ik een voeding van 13,8V en 10A.

Afschakelspanning kan je slechts 2 waarden kiezen : 11.8V of 10.5V.........
Yep t'is gelukt als je maar laag genoeg. :wink:
Duurt langer maar het werkt :wink:
Maar zal binnenkort toch een zwaarder voedig aankopen, als ik meer ga vliegen en extra batterij heb. :lol:

Aiki zei:
...Yep t'is gelukt als je maar laag genoeg gaat Mah insteld :wink:....
Beste mensen dit is fout! je moet niet Mah laag genoeg instellen maar mA.
Het mag misschien geneuzel zijn voor vele van jullie maar als er mensen zijn die vertellen dat de spanwijdte van hun vliegtuig 150 Cmh (Centimeteruur) is dan zal iedereen direct roepen dat het 150 cm moet zijn!
De grootheid mAh (let-op, dit is zoals je het hoort te schrijven en niet Mah of anders) is een grootheid die de capaciteid van een accu voorstelt. Het betekend zo veel als je kan zoveel mA gedurende één uur uit deze accu halen dan is hij leeg.
De andere grootheid is A welke staat voor Ampére. Omdat in veel gevallen de waarde wel eens wat laag kan uitvallen zijn er voorvoegsels mogelijk die de waarde verkleinen of in andere gevallen vergroten.
Zo is er µA (micro Ampére), mA (milli Ampére), A, en kA (kilo Ampére).
Één µA is 0,000001A, één mA is 0,001A en één kA is 1000A. Voor ons zullen de mA en de A de meest gebruikte waardes zijn de andere zijn voor ons niet van belang.
Dus denk er eens bij na als je iets schrijft het staat echt ontzetten lullig als er Mah staat terwijl er mA zou moeten staan. Het maakt de zaak ook nog eens onoverzichtelijk zodat je op het laatst niet meer weet waar het over gaat.

Ernst Grundmann zei:
Aiki zei:
...Yep t'is gelukt als je maar laag genoeg gaat Mah insteld :wink:....
Beste mensen dit is fout! je moet niet Mah laag genoeg instellen maar mA.
Het mag misschien geneuzel zijn voor vele van jullie maar als er mensen zijn die vertellen dat de spanwijdte van hun vliegtuig 150 Cmh (Centimeteruur) is dan zal iedereen direct roepen dat het 150 cm moet zijn!
De grootheid mAh (let-op, dit is zoals je het hoort te schrijven en niet Mah of anders) is een grootheid die de capaciteid van een accu voorstelt. Het betekend zo veel als je kan zoveel mA gedurende één uur uit deze accu halen dan is hij leeg.
De andere grootheid is A welke staat voor Ampére. Omdat in veel gevallen de waarde wel eens wat laag kan uitvallen zijn er voorvoegsels mogelijk die de waarde verkleinen of in andere gevallen vergroten.
Zo is er µA (micro Ampére), mA (milli Ampére), A, en kA (kilo Ampére).
Één µA is 0,000001A, één mA is 0,001A en één kA is 1000A. Voor ons zullen de mA en de A de meest gebruikte waardes zijn de andere zijn voor ons niet van belang.
Dus denk er eens bij na als je iets schrijft het staat echt ontzetten lullig als er Mah staat terwijl er mA zou moeten staan. Het maakt de zaak ook nog eens onoverzichtelijk zodat je op het laatst niet meer weet waar het over gaat.

worshippy.gif
worshippy.gif
worshippy.gif

Back